11

Wielkie urodziny Facebooka! Zgadniecie, ile to już lat? 1/3 ludzkości połączona, historia zmian

Dla niektórych Facebook był od zawsze, ale nieco starsi użytkownicy Internetu pamiętają jego początki. Te miały miejsce aż 15 lat temu! Spójrzmy na zmiany, które kształtowały Facebooka na przestrzeni tych lat.

Ci, którzy uważnie śledzą światek technologii i mediów społecznościowych na pewno doskonale pamiętają okres i okoliczności, w jakich powstawał Facebook. Historię tę przeniesiono nawet na duży ekran w filmie „The Social Network” Davida Finchera na podstawie scenariusza Aarona Sorkina. W Marka Zuckerberga wcielił się Jesse Eisenberg i choć sam film jest oceniany bardzo wysoko, to zdaniem założyciela Facebooka przedstawione tam wydarzenia nie mają wiele wspólnego z tym, co działo się naprawdę.

Najważniejsze wydarzenia w 15-letniej historii Facebooka(?)

Nam najbliższe są bez wątpienia te zdarzenia, które dotykały nas mniej lub bardziej bezpośrednio. Mowa oczywiście o zmianach dokonywanych w wyglądzie i funkcjonowaniu strony, a także o przejęciach innych platform oraz uruchamianiu nowych aplikacji. Niezwykle trudno zamknąć jest te 15 lat w kilku słowach, a na dokładniejsze podsumowania na pewno przyjdzie jeszcze czas, dlatego dziś publikujemy listę 9 wypunktowanych wydarzeń w materiałach, którymi podzielił się z nami Facebook. Oto one:

2004 – Tak wyglądał Facebook w swoim pierwotnym kształcie

2006 – Pojawiają się Aktualności

2009 – Oto nowa strona początkowa Facebooka

2010 – Na Facebooku pojawiają się Grupy

2011 – Oś czasu na profilu

2012 – Facebook wchodzi na giełdę

2015 – Organizacje pozarządowe otrzymują narzędzia do zbierania funduszy na Facebooku

2016 – Reakcje!

2017 – Nowa misja Facebooka: „Dajemy ludziom siłę do budowania społeczności i zbliżamy do siebie mieszkańców całego świata”

Nie wszystko szło po myśli Marka Zuckerberga

To na pewno piękna rocznica dla założyciela serwisu i wszystkich (byłych) pracowników Facebooka. Serwis nieustannie rośnie, pod jego skrzydłami znalazły się inne, niezwykle popularne platformy, jak Messenger, Instagram i WhatsApp – z nich w sumie korzysta 2,7 mld użytkowników. Jak na razie nic nie wskazuje na to, by którakolwiek z nich miała łapać prawdziwą zadyszkę, ale wydarzenia z ostatnich miesięcy trudno określić napawającymi optymizmem, skoro Facebook znalazł się w centrum kilku kolejnych skandali, jak ten z Cambridge Analityca czy najświeższy swego rodzaju konflikt z Apple.