Polska

[Aktualizacja]UOKiK staje po stronie konsumentów w sprawie Cyfrowego Polsatu

Jakub Szczęsny
[Aktualizacja]UOKiK staje po stronie konsumentów w sprawie Cyfrowego Polsatu
22

Dużo emocji wzbudziły ostatnie wydarzenia wokół transmitowania meczów EURO 2016 przez Cyfrowy Polsat - zarówno przez Internet, jak i w ramach telewizji satelitarnej. Antyweb jest na bieżąco z tą sprawą - opisywaliśmy dla Was koszmarną jakość transmisji na platformie Ipla, a także pokazaliśmy Wam jak odzyskać kanały ZDF i Das Erste, które były wcześniej dostępne w standardowej liście kanałów i nagle stamtąd... zniknęły.

W tekście znajduje się aktualizacja do artykułu, zapraszamy do ostatniego śródtytułu.

W związku z ogromnym zainteresowaniem konsumentów oraz mediów tą sprawą, UOKiK w osobie prezesa urzędu zwrócił się do Cyfrowego Polsatu oraz Telewizji Polsat w sprawie wyjaśnień dotyczących tych sytuacji. Na stronach UOKiK pojawia się informacja o tym, że cały czas do Urzędu napływają skargi dotyczące świadczenia usług przez te podmioty, przy czym najwięcej dotyka problemu słabej jakości transmisji na platformie internetowej Cyfrowego Polsatu. Zapis znajdujący się na stronie UOKiK powinien natchnąć poszkodowanych klientów Cyfrowego Polsatu pewną dozą optymizmu:

Widzowie skarżą się, że spółka nie odpowiada na reklamacje zgłaszane za pomocą infolinii lub drogą elektroniczną. UOKiK zapytał Cyfrowy Polsat m.in. w jaki sposób zamierza zrekompensować niewłaściwe świadczenie usług. W opinii Urzędu wskazane byłoby co najmniej zwrócenie opłat poniesionych przez klientów. W tej sprawie konsumenci powinni składać reklamację u przedsiębiorcy.

Kolejną kwestią, która zostanie poddana rozpatrzeniu przez UOKiK będzie fakt usunięcia z listy niemieckich kanałów, gdzie widzowie mogli obejrzeć inne mecze EURO 2016 bez konieczności uiszczania opłaty za dostęp do Polsatu Sport 2 / 3 HD. Jak zauważa UOKiK, obydwa kanały nadaje się w sygnale wolnym i każdy, kto posiada odpowiednie urządzenie odbierające, może uzyskać do nich dostęp. W grę wchodzi nawet uznanie, że operator telewizyjny wprowadzał konsumentów w błąd mówiąc, iż dostęp do pełnej oferty Cyfrowego Polsatu oznacza dostęp do wszystkich meczów Euro 2016. Do Cyfrowego Polsatu napłynęło również zapytanie urzędu o warunki oferty na publiczne odtwarzanie transmisji z rozgrywek.

Jeżeli UOKiK wykaże, że istnieje podejrzenie stosowania praktyk niezgodnych z prawem, może rozpocząć się postępowanie wyjaśniające. Wszystko to może zakończyć się karą dla operatora w wymiarze finansowym, a również obowiązkiem zrekompensowania konsumentom poniesionych kosztów.

Co to wszystko oznacza?

UOKiK wydając takie oświadczenie daje jednoznacznie do zrozumienia, że jest po stronie klientów, a ekspertom nie podobają się praktyki, które stosował w ostatnim czasie operator. Dużo dobrego w tej sprawie zrobiły również liczne skargi konsumentów, a także publikacje w dużych mediach. Antyweb będzie tę sprawę monitorować na bieżąco i jeżeli coś się zmieni - będziecie pierwsi, którzy się o tym dowiedzą. Mamy nadzieję, że UOKiK rozwiąże tę sprawę korzystnie dla klientów Cyfrowego Polsatu - nie trzeba być bowiem ekspertem, by orzec iż... coś tutaj było bardzo nie tak. Może się okazać, że największym przegranym EURO 2016 okaże się nie najgorszy zespół w rozgrywkach, lecz właśnie Cyfrowy Polsat.

Aktualizacja:

Po publikacji na temat wpisu ze strony UOKiK na temat Cyfrowego Polsatu otrzymaliśmy wiadomość:

Odpowiemy na wszystkie pytania UOKiK i wyjaśnimy wszelkie związane z tym wątpliwości, gdyż jak wynika z komunikatu UOKiK, posiada on informacje niepełne.
Przesłane do nas zgłoszenia dotyczące IPLI były dokładnie przez nas analizowane i rozpatrywane indywidualnie bez zbędnej zwłoki, a użytkowników prosiliśmy o szczegółowe opisanie, co dokładnie działo się w przypadku odbioru przez nich transmisji. Nadal na bieżąco monitorujemy sytuację. Wprowadziliśmy także dodatkowe rozwiązania techniczne, które mają na celu zapewnienie klientom jak największego komfortu odbioru transmisji UEFA EURO 2016. Podkreślamy, że problemy dotyczyły jedynie niewielkiej liczby klientów.

Zdecydowana większość naszych klientów jest zadowolona ze świadczonych usług, a dla tych, którzy spotkali się z problemami przygotowaliśmy i zastosowaliśmy szereg ponadstandardowych rozwiązań, które spotkały się z pozytywnym odbiorem wśród klientów.

Przypominamy również, że licencję na pokazywanie UEFA EURO 2016 posiada w Polsce jedynie Telewizja Polsat.

Informujemy również, że odpowiedź na zapytanie UOKiK z 15 czerwca 2016 roku została już przekazana urzędowi.

Tomasz Matwiejczuk
Rzecznik prasowy

Grafika: 1, 2

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

UOKiK