13

Doom przeniesiony do www dzięki HTML5 i JavaScript

Wielu hobbystów stara się udowodnić sobie i innym, jak wiele da się wyciągnąć z JavaScript. I okazuje się, że możliwości jest naprawdę od groma – dzięki JS powstała wersja Linuksa działająca przez www, jak i emulator GameBoya. Po otworzeniu przez idSoftware kodu źródłowego Dooma, trafił on już na wiele platform. Dzięki rozwoju nowoczesnych technologii i […]

Wielu hobbystów stara się udowodnić sobie i innym, jak wiele da się wyciągnąć z JavaScript. I okazuje się, że możliwości jest naprawdę od groma – dzięki JS powstała wersja Linuksa działająca przez www, jak i emulator GameBoya. Po otworzeniu przez idSoftware kodu źródłowego Dooma, trafił on już na wiele platform. Dzięki rozwoju nowoczesnych technologii i pracy hobbystów mamy także Dooma w wersji www!

Doom został przeniesiony do sieci przez Alona Zakai dzięki backendowi JavaScript dla LLVM. Grywalna wersja jest dostępna na stronie Mozilli. Zaleca się zastosowanie Firefoksa do gry w przeglądarkowego Dooma. W grze działają nawet takie funkcje jak zapisywanie i odczytywanie stanu gry, jednak na razie stan gry przechowywany jest do zamknięcia strony. Nad tym Zakai chce popracować w najbliższym czasie – by przy wykorzystaniu HTML5 zapisywać stany gry na komputerze użytkownika.

Z przenoszenia coraz większej liczby natywnych do tej pory gier i aplikacji cieszy się z pewnością Google, dla którego cloud-computing jest przyszłością. Sam gigant uruchomił niedawno Star Wars w wersji dla Chrome, o czym pisał Grzegorz.

Więcej szczegółów technicznych na temat projektu przeglądarkowego Dooma dostępnych jest na tej stronie.