VOD

Disney+ ma 95 mln subskrybentów, 4 lata wcześniej niż zakładał

Kamil Pieczonka
Disney+ ma 95 mln subskrybentów, 4 lata wcześniej niż zakładał
Reklama

Disney opublikował swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał 2020 roku i o ile całościowo nie są one zbyt optymistyczne, o tyle wyraźnie widać, że usługa Disney+ wyraźnie zyskuje na popularności. Liczba płacących subskrybentów wzrosła do ponad 90 mln.

Disney+ rośnie w siłę

Gdy pod koniec 2019 roku startował Disney+ zakładano, że serwis będzie miał 90 mln subskrybentów w 2024 roku. Wynik ten udało się osiągnąć po nieco ponad roku od startu, a trzeba mieć na uwadze, że Disney+ nadal nie jest dostępny globalnie. Spory w tym udział mogła mieć pandemia choć patrząc na wykres poniżej wcale na to nie wygląda. Na premierę Disney+ czekamy nadal między innymi w Polsce, co bez wątpienia oznacza, że potencjał jest znacznie większy. Netflix ostatnio podał, że przekroczył 200 mln użytkowników, a Disney już dzisiaj ma niemal połowę tej liczby. Nowe prognozy przewidują, że do 2024 roku amerykański gigant będzie miał gdzieś pomiędzy 230-260 mln użytkowników.

Reklama


Biorąc pod uwagę ilość treści jakie może zaoferować Disney i jakość kolejnych produkcji, chociażby z uniwersum Star Wars czy Marvela, możemy być o te prognozy raczej spokojni. Netlflix, który też rozrósł się już do gigantycznych rozmiarów, z pewnością będzie musiał mocno walczyć o utrzymanie uwagi swoich widzów. To chyba nie najlepiej wróży kinom i telewizji. Nie mam wątpliwości, że Disney+ będzie głównym rywalem Netfliksa w nadchodzących latach, a nie można przecież jeszcze zapomnieć o pomniejszych czy lokalnych usługach (Player, ipla).

Sukces usługi streamingu nie mógł przyjść w lepszym czasie dla Disneya niż trwająca pandemia, która praktycznie zabiła biznes turystyczny. Parki tematyczne i statki wycieczkowe będące w posiadaniu spółki przynoszą tylko straty i doskonale widać to w wynikach finansowych. Przychody za ostatni kwartał spadły do 16,25 mld USD, to blisko 4 mld USD mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (jeszcze przed pandemią). Zaskakująco firmie udało się jednak wyjść na plus, a pozwolili na to abonenci Disney+, którzy średnio płacą nieco ponad 4 USD miesięcznie za dostęp do usługi. Trzeba też pamiętać, że koncern ma w ofercie też sportowy serwis ESPN+ oraz Hulu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama