11

Zmiana w darmowym Spotify – jest wygodniej, ale będą limity!

aplikacja mobilna spotify
Podczas konferencji Spotify na Manhattanie ogłoszona została nowa oferta dla darmowych użytkowników. Spotify zależy oczywiście na tym, by muzyki słuchało jak najwięcej osób, ale dotychczasowa oferta na urządzeniach mobilnych nie była zbyt atrakcyjna.

Dlatego wprowadzone zmiany znacząco wpłyną na to, jak niepłacący słuchacze będą korzystać ze Spotify. Od tej pory obowiązywać będą nowe ograniczenia – mogą słuchać dowolną liczbę razy ten sam kawałek z 15 gotowych playlist (Daily Mix, Discover Weekly, Radar Premier or Today’s Top Hits), co daje nam dostęp na żądanie do około 750 utworów lub 40 godzin muzyki. Pozostałe treści wciąż będą dostępne do odsłuchania, ale nadal jedynie w trybie losowym.

Oprócz zmiany w zasadach działaniach, Spotify odświeża też swoją aplikację mobilną pozwalającą łatwiej dotrzeć do ulubionej oraz nowej muzyki. U jej podstaw postawiono zmniejszone zużycie danych – według Gustava Soderstroma udało się zredukować transfer nawet o 75%. Wynikało to przede wszystkim z gestu ku użytkownikom, którzy nie mogą zapisywać utworów w trybie offline – osoby nie będące subskrybentami są takiej opcji pozbawione.

Spotify jest określane, jako radio i sklep z muzyką w jednym.


Spotify podzieliło się też informacją, że do tej pory użytkownicy stworzyli aż 2 miliardy playlist! By jak najlepiej je dopasować do gustu już na samym początku przygody z usługą, nowi użytkownicy będą pytani o lubionych wykonawców. Jako dotychczasowy sukces usługi podano trzy filary: wszechobecność (multiplatformowość, inaczej mówiąc), personalizacja (automatycznie tworzone playlisty) oraz model freemium dla niepłacących słuchaczy. Co istotne, te 90 milionów słuchaczy musi pozostać przy usłudze, ich oczekiwania muszą zostać spełnione, a głównym celem jest naturalnie przekonwertowanie ich na płacących klientów.

Nowa wersja aplikacji ma niedługo trafić do wszystkich użytkowników – proces udostępniania już trwa.