8

Czy to jeszcze smartphone czy może już konsola? Zobacz Real Racing 2 Party Play

Gdy Apple udostępniło funkcję Screen Mirroring w iOS (przy okazji premiery iPada 2), studio Firemint jako jedno z pierwszych udostępniło aplikację, a dokładnie grę – Real Racing 2, w praktyczny sposób wykorzystującą możliwość podłączanie zewnętrznego ekranu. W związku ze zbliżającą się premierą iPhone’a 4S oraz iOS 5, Firemint wprowadza kolejne funkcję w swojej flagowej wyścigówce. […]

Gdy Apple udostępniło funkcję Screen Mirroring w iOS (przy okazji premiery iPada 2), studio Firemint jako jedno z pierwszych udostępniło aplikację, a dokładnie grę – Real Racing 2, w praktyczny sposób wykorzystującą możliwość podłączanie zewnętrznego ekranu. W związku ze zbliżającą się premierą iPhone’a 4S oraz iOS 5, Firemint wprowadza kolejne funkcję w swojej flagowej wyścigówce.

Aktualizacja gry ma umożliwić rozgrywkę wieloosobową na ekranie dużego telewizora. Wykorzystana jest tutaj technologia AirPlay. Oglądając powyższe wideo, zaczynam powoli rozumieć dlaczego Apple nie chce lub nie zamierza wesprzeć zewnętrznych, bezprzewodowych kontrolerów w iOS. Apple TV + pozostałe, mobilne urządzenia z ich systemem, mają tworzyć kompletny system do gier, bez udziału produktów z zewnątrz.

Pojawia się jednak pytanie: czy takie rozwiązanie ma szansę w starciu z typowym graczem? Zauważcie, że aby zagrać z przyjaciółmi, konieczne jest posiadanie Apple TV oraz przynajmniej dwóch urządzeń mobilnych z iOS. Ok, jeśli otaczamy się ludźmi korzystającymi z produktów Apple, do wspólnej rozgrywki powinno dojść bezboleśnie. Jeśli jednak applowskie burżujstwo ogranicza się tylko do nas samych, raczej sobie nie pogramy.

Podsumowując: bardzo fajne i efektowne rozwiązanie, ale póki co drogie i przekombinowane.