4

Cisco Webex ułatwi życie działom IT w małych i dużych firmach. Platforma jest gotowa na hybrydowy model pracy

Bezpieczne technologie do współpracy, które pomagają użytkownikom pracować w dowolnym miejscu, mają kluczowe znaczenie dla każdego CIO. Wywierają presję na zespoły IT, które muszą obsługiwać proces niespotykanego dotąd masowego przejścia na pracę zdalną, jednocześnie planując powrót do biura. Dzisiaj firma Cisco ogłosiła wprowadzenie ważnych zmian w platformie Webex, z myślą o wsparciu jej użytkowników. 

Nowe rozwiązania mają wesprzeć małe i duże biznesy w powrocie do „nowej normalności”, w której na niespotykaną dotąd skalę występować będzie model hybrydowy – część pracowników wróci do biura, lecz znacząca część pozostanie przy telepracy. To rodzi szereg wyzwań z zakresu bezpieczeństwa i zarządzania infrastrukturą, dlatego platforma Webex w odpowiedzi na nowe potrzeby wprowadza szereg nowości.

Najważniejsze zmiany

– Trzykrotnie wyższa przepustowość, by sprostać zwiększonemu wykorzystaniu Cisco Webex.
Od czasu globalnego lockdownu platforma Webex cieszy się niespotykanym dotąd zainteresowaniem. Ruch na platformie wzrósł ponad trzykrotnie. Aby sprostać wymaganiom i nadal zapewniać jakość, jakiej oczekują użytkownicy, Cisco zainwestowało w globalny rozwój możliwości platformy Webex, która obecnie obsługuje trzykrotnie większe przepustowości.

– Więcej funkcji bezpieczeństwa. Opierając się na mechanizmach bezpieczeństwa platformy Webex, rozbudowano funkcję przechowywania danych i zabezpieczenia przed ich utratą. Zapewnia to bezpieczeństwo i ochronę wszystkich elementów spotkań – nagrań, transkrypcji, zadań i najważniejszych fragmentów – na dotychczas niespotykanym poziomie. Rozbudowano również kompleksowe rozwiązania w zakresie kryptografii, zapewniając tym samym jeszcze lepszą ochronę danych podczas spotkań i jeszcze bardziej utrudniono ingerencję osobom z zewnątrz.

– Nowe rozwiązania pomagające zarządzać większą liczbą pracowników zdalnych i przygotować się na powrót do biura. Aby pomóc zespołom IT w jak najbardziej skutecznym wsparciu pracowników zdalnym przy jednoczesnym zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa, Cisco usprawnia panel Cisco Webex Control Hub. Cisco Webex Control Hub zapewnia inteligentnie gromadzone i praktyczne informacje, umożliwiające IT zarządzanie wszystkimi aspektami współpracy z poziomu jednego ekranu, niezależnie od tego, czy pracownicy są w domu, czy w biurze. Oto kilka przykładów zastosowań Control Hub w czasach COVID-19:

– Natychmiastowe wdrożenia Webex Assistant, asystentów głosowych dla urządzeń w salach konferencyjnych. Dzięki Control Hub wdrożenie jest proste, nawet jeśli dysponuje się dziesiątkami tysięcy urządzeń. Rozwiązanie pozwala ograniczyć do minimum konieczność dotykania ekranu lub touchpada we wspólnie użytkowanej przestrzeni.  

– Wykorzystanie szczegółowych informacji na temat użytkowania sal konferencyjnych, nie tylko w celu opracowania harmonogramów sprzątania, ale także w przyszłości podczas projektowania przestrzeni biurowej. Można łatwo ustalić, które sale używane są najczęściej. Dane można wykorzystać do opracowania harmonogramów sprzątania lub ponownie zaaranżować przestrzeń do spotkań, aby lepiej spełniała wymagania. 

– Analiza danych dotyczących „spotkań w czasie rzeczywistym”, aby skuteczniej rozwiązywać problemy, a także zrozumieć zmieniające się modele pracy podczas powrotu do biura.

– Analiza trendów użytkowania, pozwalająca określić, w które usługi i urządzenia organizacja powinna inwestować.

– Łatwe rozwiązywanie problemów i wspieranie zdalnych pracowników, aby zapewnić wysoką wydajność pracy. 

Cisco dodało do Control Hub funkcję UC opartą na chmurze, która upraszcza pracę działów IT przy wdrożeniach hybrydowych i rozszerza możliwości analityczne Webex Calling. Można o nich przeczytać tutaj. 

Webex Control Hub zapewnia klientom bardziej szczegółowe informacje z obszarów współpracy i komunikacji, a dostępne rozwiązania obejmują zaawansowane bezpieczeństwo, dane analityczne i zapewnienie zgodności z przepisami. Organizacje dostosowują swoje strategie do nowej rzeczywistości, dlatego opcja monitorowania wydajności aplikacji z poziomu jednego ekranu – zarówno w biurze, jak i w domu – zapewnia ogromne możliwości. Dzięki przyspieszonemu przejściu na rozwiązania oparte na chmurze można wykorzystać Webex do zapewnienia wsparcia klientom, aby poprawić doświadczenie pracowników i uzyskać wymierne korzyści biznesowe.

Dodatkowo, aby pomóc w pracy w dowolnym miejscu, zintegrowano Webex Teams i Box. Oczywiście Webex Teams posiada już wbudowany mechanizm udostępniania plików, cechujący się wysokim poziomem bezpieczeństwa i wygodą użytkowania. Obecnie klienci mogą zdecydować się na korzystanie z Box, jak również z innych platform, z którymi przeprowadzono integrację.

Zobacz też:

Wpis powstał przy współpracy z firmą Cisco.