Felietony

Chcesz stworzyć aplikację na iOS - przygotuj się na drogę przez mękę [infografika]

Michał Majchrzycki
Chcesz stworzyć aplikację na iOS - przygotuj się na drogę przez mękę [infografika]
Reklama

Zastanawiasz się, jak zarobić dodatkowe pieniądze i myślisz o tworzeniu aplikacji na smartfony? Z jednej strony to dobry pomysł - co rusz słyszymy o i...


Zastanawiasz się, jak zarobić dodatkowe pieniądze i myślisz o tworzeniu aplikacji na smartfony? Z jednej strony to dobry pomysł - co rusz słyszymy o interesujących inicjatywach. App Store czy Android Market przynoszą deweloperom niemałe dochody. Najpierw jednak trzeba aplikację umieścić w e-sklepie. A to może być naprawdę trudne...

Reklama

Ile jest „pierdzących” aplikacji w App Store? Około 600. Innowacyjności deweloperom dla systemów mobilnych najwyraźniej nie brakuje. Co dzień pojawiają się kolejne, z których ledwie nikły procent wart jest zainteresowania, a jeszcze mniej zainstalowania w smartfonie czy tablecie. Któż jednak nie chciałby tworzyć aplikacji mobilnych? Dla osób przymierzających się do takiej pracy jeden z deweloperów (Frédéric Descamps) zamieścił zabawną infografikę.

Jak stworzyć aplikację, która okaże się sukcesem? Droga do tego nie jest wcale taka prosta i nie chodzi tylko o dobry pomysł. Również sam proces przekuwania idei w rzeczywistość zajmuje dużo czasu. Nie mówiąc o procesie weryfikacyjnym i wiążącymi się z tym problemami. Później zresztą też nie jest tak różowo. Program trzeba poprawiać, reagować na uwagi użytkowników, zmiany wprowadzane przez producenta systemu itp. Zresztą, zobaczmy sami.




Twórcy infografiki z pewnością nie brakuje humoru, jednak nie tylko o żarty tutaj chodzi. Proces wysyłania i zamieszczania aplikacji w App Store to rzeczywiście trudna sprawa. Raz, że trzeba posiadać odpowiedni sprzęt, zatrudnić beta testerów, to jeszcze dochodzi często długie oczekiwanie na reakcje administratorów. Nic przyjemnego.

Niestety, żmudny proces publikowania aplikacji to nie tylko problem App Store. Również deweloperzy współpracujący z Google’em narzekają na - mówiąc delikatnie - niezbyt przychylne traktowanie. I zapewne w najbliższym czasie się to nie zmieni...

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama