16

CarOcean.pl – czyli całkiem niezły konkurent dla Wroom-a

CarOcean to nowa wyszukiwarka ogłoszeń samochodowych. Jej pojawienie się natychmiast przypomina o Wroomie, który bardo alergicznie reaguje na konkurencje. Ciekawe czy i tym razem „prezes zarządu” wytknie konkurencji podobieństwo. Przede wszystkim CarOcean.pl przyjemnie wygląda – wiele osób bagatelizuje wygląd twierdząc, że nie jest on najważniejszy w tego typu serwisach i to prawie prawda. Natomiast kilka […]

CarOcean to nowa wyszukiwarka ogłoszeń samochodowych. Jej pojawienie się natychmiast przypomina o Wroomie, który bardo alergicznie reaguje na konkurencje. Ciekawe czy i tym razem „prezes zarządu” wytknie konkurencji podobieństwo.

Przede wszystkim CarOcean.pl przyjemnie wygląda – wiele osób bagatelizuje wygląd twierdząc, że nie jest on najważniejszy w tego typu serwisach i to prawie prawda. Natomiast kilka miłych kolorów, zgrabnie ułożone logo i czytelna strona główna z pewnością zachęcają do korzystania. Sama wyszukiwarka ogłoszeń ma też kilka ciekawych opcji – jedną z nich jest filtrowanie ogłoszeń czyli zaczynamy od ogółów a potem filtrujemy dane przechodząc do szczegółów. CarOcean.pl ma też zdjęcia samochodów, które moim zdaniem wpływają na czytelność wyników wyszukiwania i powodują, że przyjemnie się przegląda listę ogłoszeń.

W CarOcean.pl mamy też możliwość rejestracji dzięki czemu będziemy mogli budować listę ogłoszeń, sporządzać notatki itp. To co naprawdę podoba mi się w tym serwisie to jednoczesne uruchomienie strony w pięciu wersjach językowych. Nie wiem czy twórcy mają jakiś plan marketingowy przygotowany na taką skalę ale trzeba przyznać, że taki rozmach jest rzadkością u naszych startupów.



Żeby jednak opinia była obiektywna należy zauważyć, że Wroom na chwilę obecną lepiej radzi sobie z zapytaniami wpisywanymi przez użytkowników- na przykład „ford mondeo 2000 warszawa” wpisany w Wroom pokazuje pełną listę wyników, kiedy to samo hasło wpiszemy w CarOcean wyszukiwarka się gubi (mimo iż ma ogłoszenia spełniające wpisane kryteria). Wroom z tego co widać po stronie głównej ma nieporównywalnie większą ilość z agregowanych ogłoszeń co w takich serwisach jest bardzo ważnym elementem.

Sam wygląd ogłoszeń CarOcean mimo w iż chwalony przeze mnie ma jedną podstawową wadę – autorzy nie umieścili w widocznym miejscu (a tak naprawdę to chyba w ogóle nie ma) informacji o mieście z jakiego pochodzi ogłoszenie. CarOcean aby móc rywalizować z innymi wyszukiwarkami musi też szybko powiększyć liczbę źródeł i zadbać o częstą aktualizację bo teraz przy wyszukiwaniu „nissana primery” ostatnie ogłoszenia są z przed 6 dni.

Podsumowując – mimo iż CarOcean to ten sam pomysł co Wroom to jednak serwis mi się podoba, autorzy zadbali o detale, działa szybko i sprawnie a ogłoszenia prezentują się bardzo dobrze. Rozmach i atak na kilka innych krajów już na starcie też jest ciekawy.