Na rynku tabletów dominuje iPad. Temu oczywistemu faktowi nie da się w żaden sposób zaprzeczyć, wystarczy wspomnieć, że w ostatnim kwartale sprzedano ...
Ostatnio przeprowadzone badania wśród ponad 1500 użytkowników iPada nie napawają optymizmem. Zacznijmy od tego, że tylko 42% posiadaczy tego urządzenia używa go codziennie, ale już ¼ z nich tylko raz w tygodniu lub nawet mniej, a co dziesiąty użytkownik jeszcze rzadziej. O ile te dane informują nas przede wszystkim o częstości korzystania z tabletu, o tyle kolejne odpowiedzi respondentów tyczą się już bardziej ich oceny. Niemal połowa zapytanych – 46% stwierdziła, że iPad nie był wart wydanych przez nich pieniędzy, a 18% z nich rozważyłoby nawet sprzedaż tego urządzenia. Warto podkreślić, że nie wszyscy respondenci zakupili iPada ze swoich pieniędzy, aż 14% z nich otrzymało go w prezencie.
Te wyniki powinny być jednak jasnym sygnałem dla wszystkich producentów tabletów, nie tylko Apple, do przemyślenia dalszej strategii dla tego typu produktów. Można powoli wysnuwać wniosek, że obecnie przyjęty model urządzenia i cenowa polityka mu przypisana z czasem zaczynie się wyczerpywać. Warto w tym momencie przywołać głos Billa Shope’a, analityka Goldman Sachs, który niedawno stwierdził, że popyt na iPada słabnie i Apple będzie musiało wprowadzić już wkrótce pewne zmiany w swoim modelu. Uznał on jednak, że firma powinna szybko zniwelować ten problem poprzez takie działania, jak rozwój iCloud, uruchomienie Siri na iPadzie, ale również obniżenie ceny urządzenia. I wydaje mi się, że ten ostatni element (nie deprecjonując innych wymienionych czynników) jest kluczowy. Obecnie na rynku pojawia się wiele tanich tabletów, które jednak ukierunkowane są, w przeciwieństwie do urządzeń dotychczasowych producentów, na jakiś cel. Doskonałym przykładem jest w tym przypadku Kindle Fire. Amazon sprzedaje swój tablet bardzo tanio, gdyż celem firmy nie jest zarabianie na samym urządzeniu, ale na usługach, którym jest dedykowany. Może się okazać, że właśnie taki model jest przyszłością tabletów. Oczywiście obniżenie ceny iPada na pewno nie wyszłoby Apple na złe.
Macie w domu tablet? Jak często z niego korzystacie? Czy sądzicie, że warto było kupić to urządzenie?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu