Podczas ostatniej konferencji Apple zapowiedziano integrację systemu mobilnego iOS w samochodach 12 marek motoryzacyjnych. Ci, którzy spodziewali się ...
Podczas ostatniej konferencji Apple zapowiedziano integrację systemu mobilnego iOS w samochodach 12 marek motoryzacyjnych. Ci, którzy spodziewali się wśród logotypów producentów aut znaku BMW mogli się zdziwić - niemiecka marka nie pojawiła się obok Ferrari, Hondy, Opla, Nissana czy Mercedesa. Dziś wiemy już jakie były powody tej decyzji.
Marka BMW była jedną z pierwszych, które oferowały w swoich samochodach możliwość integracji iPoda. Jednak podczas ogłaszania wdrożenia systemu operacyjnego iOS do świata motoryzacyjnego, logotypu BMW wśród współpracujących producentów aut zabrakło. Dlaczego? Bo bawarska firma, patrząc na całość trzeźwym okiem, nie uważa tego typu posunięcia za opłacalne.
Jak stwierdził przedstawiciel BMW, oprogramowanie w samochodach tej marki rozwijane i udoskonalane jest już od przeszło dekady (pierwsza wersja iDrive zadebiutowała na rynku w 2002 roku). Dlatego też nierozsądna wydaje się zmiana całego software'u tylko i wyłącznie pod jednego producenta smartfonów i tabletów. Trwają obecnie rozmowy z Apple na temat integracji, jednak z powodu braku ostatecznej decyzji logo BMW nie ukazało się podczas wspomnianej konferencji.
BMW iDrive faktycznie rozwijane jest od dawna i w pierwszych wydaniach system nie zbierał pozytywnych opinii. Narzekano głównie na skomplikowaną i niewygodną obsługę całości. Od tego czasu minęło jednak kilka lat, a obecnie auta niemieckiej marki oferują kierowcom wiele udogodnień. Dlatego też producent samochodów planuje dalej rozwijać swoje własne rozwiązania, a nie wykorzystywać twór obcej firmy, który dodatkowo będzie obecny w pojazdach wielu innych marek.
A Wy myślicie, że iOS w samochodach to dobry pomysł?
Źródło: Jalopnik
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu