Apple

Przejmują i kombinują. Apple zmieni rynek prasy swoim emejzingiem?

Kamil Świtalski
Przejmują i kombinują. Apple zmieni rynek prasy swoim emejzingiem?
Reklama

Apple przejmuje kolejną usługę — i z jej pomocą rzekomo pracuje nad nową odsłoną swojego Apple News. Tym razem w wydaniu premium.

W ostatnich miesiącach Apple jakoś wyjątkowo chętnie przyjmuje kolejne mniejsze i większe usługi. Takie wchłonięcie przez ogromne korporacje nie zawsze jest dobrą wiadomością dla miłośników tych mniejszych marek. Chociaż trzeba przyznać, że pierwsza aktualizacja Shazam po zmianie właściciela była wyjątkowo udana — dużo bardziej niż pakiet emoji w przejętym przez Microsoft SwiftKey, które zaserwowano nam tam w zeszłym tygodniu. Kilkadziesiąt dni temu świat obiegła wiadomość, że kolejnym zakupem Apple było Texture — usługa za w ramach której za jednorazową opłatę abonamentową użytkownicy otrzymywali dostęp do kilkuset magazynów. Po co im taki zakup? Rzekome plany z nią związane miałyby się wiązać bezpośrednio z Apple News i zbliżającą się do nich odsłoną premium serwisu.

Reklama


Apple News z usługą premium

Jak wiele informacji związanych z najbliższymi planami firmy, te również pochodzą z tajnych źródeł ekipy pracującej w Bloomberg. Technologia oraz pracownicy przejęci wraz z popularną firmą zostali dołączeni do ekipy pracującej w pocie czoła nad Apple News. Wspólnie mieliby właśnie pracować nad zupełnie nową odsłoną serwisu, która trafić do ludzi miałaby jakoś w przyszłym roku. Warto też mieć na uwadze, że (podobnie jak miało to miejsce po przejęciu Beats) — tu również nie obyło się bez zwolnień. I dwudziestu (ze stu) pracowników Texture musiało pożegnać się z firmą.

Nowe Apple News

Tym razem Apple News miałoby nieco rozwinąć skrzydła i być kolejnym miejscem, gdzie klienci mieliby szansę zostawić nieco swoich pieniędzy. Nowa odsłona serwisu rzekomo miałaby bazować na modelu subskrypcji, w ramach którego twórcy magazynów dołączający do ich programów mogliby liczyć na trochę zysków. Niestety — w tej chwili jeszcze nie wiadomo, jak dokładnie miałoby to wyglądać. Ale już czytając o zakupie Texture można się było spodziewać, że to przejęcie nie należy wcale do przypadkowych.


Apple wie, że liczy się nie tylko hardware

Głównym źródłem przychodu Apple są, rzecz jasna, urządzenia elektroniczne, którymi firma po dziś dzień zachwyca rynek. Jednak od lat ważnymi dla niej są także usługi, które znalazły wierne grono użytkowników. Od sklepu z cyfrową muzyką i aplikacjami, przez miejsce w chmurze iCloud, na rosnącym w siłę Apple Music kończąc. Tamtejszych 40 milionów aktywnych użytkowników działa na wyobraźnię, nieprawdaż? No właśnie -- szczerze wątpię że podobny wynik uda im się uzyskać przy subskrypcji prasy, ale kto wie. To Apple, firma której udają rzeczy, które inni określiliby mianem niewykonalnych. A jednak!

Apple News w wydaniu premium to jeden z ciekawszych projektów w kwestii usług od Apple, o jakim słyszeliśmy od dłuższego czasu. Dość, nie ukrywajmy, ryzykowny, chociaż tutaj znów pojawia się magia firmy. Może faktycznie uda im się to wszystko dopiąć tak, że użytkownicy będą zadowoleni, wydawcy dostaną satysfakcjonujące ich stawki, a oni po prostu na tym zarobią? Zobaczymy — do premiery jeszcze trochę czasu.

Źródło: NY Post

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama