Biznes

Amazon jest najcenniejszą marką świata, Microsoft i Netflix wciąż rosną

Weronika Makuch
Amazon jest najcenniejszą marką świata, Microsoft i Netflix wciąż rosną
1

Amazon nie ustępuje z pierwszego miejsca w rankingu BrandZ Global Top 100 już drugi rok z rzędu. Na podium jednak doszło do pewnych zmian.

Łączna wartość najcenniejszych marek świata wzrosła o 5,9%. W sumie stanowi 5 bilionów dolarów. Ranking BrandZ Global Top 100 2020 autorstwa agencji Kantar i i holdingu reklamowego WPP jasno pokazuje, jak pandemia wpłynęła na wielki rynek. Amazon, który zajął znów pierwsze miejsce w rankingu, radzi sobie bardzo dobrze. Jego wartość wzrosta o 32 procent i wynosi obecnie 415,9 mld dolarów.

Amazon na czele BrandZ Global Top 100 2020

Marki, które znajdziemy w rankingu, pokazały, że nawet w dobie światowego kryzysu dadzą sobie rade, są odporne i dużo trudniej je przegonić niż działo się to chociażby dziesięć lat temu. W rankingu wykorzystano dane z wycen, w tym także ceny akcji z kwietnia 2020 r. Przewidywania przed pandemią były optymistyczne, łączna wartość marek miała wzrosnąć p 9 procent. Trzeba jednak przyznać, że biorąc pod uwagę, jak mocno koronawirus wpłynął na nasze życia, wartość rzeczywista nie zawodzi.

W rankingu nie brakuje marek technologicznych. Stanowią aż 37 procent łącznej wartości. Na drugim miejscu uplasowało się ponownie Apple +14%, wartość: 352,2 mld dol.). Zmiana zaszła natomiast na miejscu trzecim. Do tej pory zajmowało je Google (+5%, wartość: 323,6 mld dol.), tym razem wyprzedził je jednak Microsoft (+30%, wartość: 326,5 mld dol.). Chmura obliczeniowa, Office365 i Microsoft Teams sprawiły, że sytuacja wygląda właśnie w ten sposób. Microsoft dzięki pandemii zyskał całkiem sporo. W rankingu doceniane są marki, które stawiają na innowację i kreatywność. Internet jest monstrualną siłą i temu nie da się zaprzeczyć. W spisie znalazł się nawet TikTok (79. miejsce), który jest na to najlepszym dowodem. Jedną czwartą tegorocznego rankingu stanowią marki azjatyckie, ponad połowa pochodzi natomiast ze Stanów Zjednoczonych.

Każda usługa VOD powinna mieć taką aplikację. Amazon wreszcie to zrozumiał

Najszybciej rosną marki związane z rozrywką i mediami. Świetnie poradziły sobie na przykład: Netflix (+34 proc., wartość: 45,9 mld dol.) lądując na 26. pozycji, Instagram (+47 proc., wartość: 41,5 mld dol.) olądując na miejscu 29. czy Xbox (+18 proc., wartość: 19,6 mld dol.), który trafił na pozycję  65. Po raz pierwszy do pierwszej dziesiątki weszło MasterCard, pokazując wszystkim, jak skutecznie wpisywać się w codzienne ekosystemy funkcjonowania klientów.

 

Ranking BrandZ Global Top 100 2020

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu