7

Agora pierwszy kwartał zamyka stratą na poziomie 9,6 miliona złotych

Niestety większość segmentów nurkuje. Przychody Grupy wyniosły 254,0 mln zł (spadek o 3,0%). Na taki wynik wpływ miały niższe przychody ze sprzedaży usług reklamowych, które wyniosły 111,0 mln zł (spadek o 12,7%) oraz ze sprzedaży wydawnictw w wysokości 33,1 mln zł (spadek o 7,0%). O 9,8% zmniejszyły się również przychody z pozostałej sprzedaży. Są jednak […]

Niestety większość segmentów nurkuje. Przychody Grupy wyniosły 254,0 mln zł (spadek o 3,0%). Na taki wynik wpływ miały niższe przychody ze sprzedaży usług reklamowych, które wyniosły 111,0 mln zł (spadek o 12,7%) oraz ze sprzedaży wydawnictw w wysokości 33,1 mln zł (spadek o 7,0%). O 9,8% zmniejszyły się również przychody z pozostałej sprzedaży.

Są jednak działy z pozytywnymi wynikami :Pozytywnie na wartość przychodów Grupy wpłynęły natomiast rosnące o 17,9% do 41,5 mln zł wpływy ze sprzedaży biletów do kin oraz o 22,6% do 40,7 mln zł wpływy ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym.

Internet na plusie
W 1 kw. 2014 r. segment odnotował wzrost przychodów, za sprawą rosnących przychodów ze sprzedaży reklam internetowych. Dodatkowo, koszty operacyjne zostały ograniczone (o 2,2%) do kwoty 22,7 mln zł. W rezultacie wynik operacyjny segmentu EBIT wzrósł do 4,0 mln zł, a EBITDA3 do kwoty 26,7 mln zł (o 6,4%), głównie za segmentu do 5,2 mln zł.

www.agora.pl_im_4_15944_m15944244,AGORA-PREZENTACJA-1Q2014-IR.pdf-1

Prasa czyli kula u nogi bez której na razie nie można się obejść:

www.agora.pl_im_4_15944_m15944244,AGORA-PREZENTACJA-1Q2014-IR.pdf-2

Koniec kwartału to jednak duży minus
W efekcie EBITDA Grupy wyniosła 14,2 mln zł (spadek o 43,2%), a strata operacyjna EBIT pogłębiła się do 9,6 mln zł. Strata netto Grupy wyniosła akcjonariuszy jednostki dominującej sięgnęła 9,6 mln zł.

www.agora.pl_im_4_15944_m15944244,AGORA-PREZENTACJA-1Q2014-IR.pdf

Całą prezentację z wynikami za pierwszy kwartał 2014 znajdziecie tutaj.

Jak Agora tym razem tłumaczy spadki? Mamy tutaj minimalny wzrost kosztów i pogłębiające się straty głównie związane z tak zwanym papierem. Agora twierdzi, że na wyniki finansowe wpłynęły między innymi projekty rozwojowe które wdrażane są w firmie. Ja przypomnę jedynie o dwóch inicjatywach o których ostatnio było głośno. Jest to przede wszystkim wprowadzenie paywalla w internetowych serwisach wyborczej oraz uruchomienie kanału telewizyjnego Stopklatka TV. Niestety przeglądając raport finansowy nie znalazłem konkretnych wyników związanych z płatnymi treściami, Stopkaltka też jest na tyle młodym projektem, że o finansach tego projektu na razie pewnie nie ma co mówić.