28

AdTaily testuje CPC dla pustych powierzchni

AdTaily zdecydowało się już chyba na wdrożenie modelu CPC (Cost Per Click), który właśnie jest testowany razem z wydawcami. Na chwile obecną kampanie CPC mają być wstawiane jedynie w puste nie wykorzystane w serwisach miejsca. Docelowo jednak, będzie to pewnie jeden z głównych modeli sprzedaży reklamy przez AdTaily. W chwili obecnej kampanie, które trwają mają […]

AdTaily zdecydowało się już chyba na wdrożenie modelu CPC (Cost Per Click), który właśnie jest testowany razem z wydawcami. Na chwile obecną kampanie CPC mają być wstawiane jedynie w puste nie wykorzystane w serwisach miejsca. Docelowo jednak, będzie to pewnie jeden z głównych modeli sprzedaży reklamy przez AdTaily.

W chwili obecnej kampanie, które trwają mają ustawiony przeliczniki na poziomie 0,40 PLN za jeden klikn. Nie jest to w sumie niska stawka ale umówmy się, że cały model CPC jest dobry jedynie dla dużych witryn o znaczącym zasięgu.

Mniejsze serwis, które zakładam stanowią większość wydawców w AdTaily, raczek na nimi nie zarobią. Oczywiście dla tych którzy do tej pory mieli problem z sprzedażą reklamy rozliczanej w modelu Flat Fee (czyli stały koszt, który reklamodawca płaci za każdy dzień wyświetlania reklamy) jest to pewnie szansa na zarobienie kilku PLN ale moim zdaniem będą to drobne.



Rozumiem jednak, że na wprowadzenie modelu CPC najbardziej naciskali reklamodawcy, którzy nie przyzwyczajeni są do Flat Fee gdzie konwersja nie jest gwarantowana w ramach opłaty.

W okresie testowym wydawca nie może ustalić stawki CPC, jest to narzucane z góry przez Adtialy. Nie wiem czy ta sytuacja po okresie testów się zmieni a moim zdaniem powinna. Chciałbym bowiem móc ustawić taki poziomo CPC aby był on proporcjonalny do obecnych stawek jakie mam jeśli chodzi o reklamę AdTaily. W przeciwnym przypadku, oczywiste jest że wszyscy reklamodawcy przełączą się na CPC.

Drugą rzeczą jaka mnie nieco zaskoczyła to brak moderacji jeśli chodzi o kampanie CPC. Wczoraj na moim blogu pojawiła się reklama „lokat w złoto”, dzisiaj natomiast świeci boks banku BGŻ. Osobiście chciałby jednak tak samo ja w przypadku standardowych reklam, móc decydować co jest publikowane i nie być zaskakiwany. Na szczęście w panelu administracyjnym możemy daną kampanię wyłączyć.

Jeszcze jedna ostatnia sprawa, rozliczając się w modelu CPC trzeba będzie statystyki co do kliknięć aktualizować przynajmniej raz dziennie po to aby wydawca miał podgląd na efektywność danej kampanii. Jestem jednak pewny, że taka aktualizacja niedługo się pojawi.

Podsumowując mam mocno mieszane uczucia co do CPC od Adtaily na Antyweb. Już wcześniej testowałem tego typu rozwiązania i ich efektywność była bardzo niska. Bardzo wiele bowiem zależy od tego czy reklamowany produkt jest odpowiednio dobry, czy kreacja jest wystarczająca zachęcająca itp. Na te elementy wydawca nie ma dużego wpływu a to one są kluczowe jeśli chodzi o przychody z reklamy CPC.

Ps. Z modelem CPC kojarzą mi się też dużo większe formy reklamy, które mam nadzieję kiedyś pojawią się na AdTaily.