Gracze znają CD Projekt RED głównie jako producenta gier. I to świetnych gier, które odnoszą sukcesy na całym świecie. Nie inaczej jest w przypadku Wi...
5 milionów złotych kary? Twórcy Wiedźmina mają kłopoty. Możliwe, że złamali prawo
Gracze znają CD Projekt RED głównie jako producenta gier. I to świetnych gier, które odnoszą sukcesy na całym świecie. Nie inaczej jest w przypadku Wiedźmina 3, który sprzedaje się jak świeże bułeczki. Trzeba jednak pamiętać, że CD Projekt to spółka giełdowa i właśnie w tym zakresie może mieć naprawdę poważne kłopoty.
Chodzi o ogłoszenie wyników sprzedaży Wiedźmina 3. Są imponujące, co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Możliwe jednak, że sposób, w jaki spółka pochwaliła się tymi wynikami, może naruszać przepisy.
Najważniejsze informacje dotyczące działalności spółki muszą przejść przez specjalnie przeznaczony do tego kanał - Elektroniczny System Przekazywania Informacji (ESPI). Dzięki niemu każdy zainteresowany ma do nich taki sam dostęp - zarówno potencjalni inwestorzy jak i posiadacze akcji.
9 czerwca świat obiegła informacja o sprzedaży najnowszej części Wiedźmina. Dostaliśmy notkę prasową, były informacje na profilu Facebooka, za chwilę wiadomość pojawiła się na portalach i blogach na całym świecie. Informacji takiej nie odnotowano natomiast na ESPI, co spowodowało małe trzęsienie ziemi na GPW. Wartość akcji w kilka godzin wzrosła o około 20 %, z 20,32 zł do 24,5 zł. Rynkowa wartość firmy zwiększyła się o 400 milionów złotych. Trudno więc nie uznać tej informacji za cenotwórczą. Istnieje więc podejrzenie, że brak takiej wiadomości w ESPI uderzył w inwestorów, którzy jej wyczekiwali.
Zgodnie z przepisami prawa, jeśli informacja ma charakter informacji poufnej, to musi zostać przekazana przez ESPI (…) Sprawa jest nam znana i wyjaśniamy ją ze spółką. Na tę chwilę nie chcemy zagłębiać się w szczegóły.
- pisze na łamach Bankier.pl Maciej Krzysztoszek z Departamentu Komunikacji Społecznej Komisji Nadzoru Finansowego
Co na to twórcy Wiedźmina?
Wtorkowy komunikat jest komunikatem marketingowym (…) Skierowany był on głównie do naszych klientów, czyli graczy, którzy kupili lub zastanawiają się nad kupnem "Wiedźmina 3: Dziki Gon". Zdecydowaliśmy, że warto podziękować graczom za zaufanie i dotychczasową sprzedaż oraz jasno pokazać tym graczom, którzy jeszcze nie zdecydowali się na zakup, że Wiedźmin 3 jest nie tylko tytułem o najwyższej światowej jakości, ale też globalnym hitem sprzedażowym. Taka polityka jest stosowana przez wielu największych światowych producentów z naszej branży.
Reklama
- przekonuje z kolei Karolina Gnaś, manager ds. relacji inwestorskich w CD Projekcie (Bankier.pl)
Jeśli okaże się, że CD Projekt naruszył przepisy, grozi mu kara finansowa, która może sięgnąć nawet 5 milionów złotych - tyle „na czysto” zarobiła spółka w całym ubiegłym roku. Niewesoło.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu