25

25 najwyżej wycenianych blogów na świecie

Blog 24/7 Wall Street przygotował ciekawe zestawienie wyceny najbardziej znanych w internecie blogów. Cały ranking obejmuje 25 blogów, nie wiem skąd autor tego bloga zna dokładne statystyki opisywanych strona ale z pewnością szacuje tylko wartość dochodów firm o których pisze (warto to wziąć pod uwagę). Abstrahując od wycen i wartości polecam przejrzeć listę blogów chociażby […]

Blog 24/7 Wall Street przygotował ciekawe zestawienie wyceny najbardziej znanych w internecie blogów. Cały ranking obejmuje 25 blogów, nie wiem skąd autor tego bloga zna dokładne statystyki opisywanych strona ale z pewnością szacuje tylko wartość dochodów firm o których pisze (warto to wziąć pod uwagę).

Abstrahując od wycen i wartości polecam przejrzeć listę blogów chociażby pod względem ich oglądalności – ja nie znałem pewnie nawet połowy z wymienionych pozycji a niektóre są na tyle dla mnie ciekawe, że już wylądowały w moim czytniku RSS.

Jak więc wygląda ranking?

1. Gawker i grupa — $170 million – 23 miliony UU i 200 milionów PW. Imponujący CPM na poziomie. Roczny dochód blogów z tej grupy szacowany jest na poziomie 36 milionów dolarów.

2. Huffington Post — $90 million. Blog o którym ostatnio było głośno po tym jak zdobył 25 milionów dolarów dofinansowania. Estymowana oglądalność jest na poziomie 12 milionów użytkowników miesięcznie i 180 milionów PW.

3. The Drudge Report — $48 million.
4. Perez Hilton — $32 million. Blog plotkarski – ciekawe, że u nas chyba nie ma jakichś znanych przedstawicieli tej kategorii blogów?
5. Sugar, Inc — $27 million.
6. TechCrunch — $25 million – Według autora zestawienia TC generuje rocznie 2,5 miliona dolarów z reklam i co ciekawe około 2 milionów z konferencji które organizuje (przypomnę, że to raczej tylko zgadywanki niż prawdziwe dane). Zgadzam się natomiast z komentarzem, że bez Arringtona, Techcrunch jest wart niewiele. Widać to teraz kiedy główny edytor zrobił sobie przerwę od pisania, i z pewnością widać by to było po konferencja które bez Arringtona nie były by tak popularne (o ile w ogóle by się odbyły).

7. MacRumors — $21 million. Nasz odpowiednik to appleblog, chyba jeden z najbardziej poczytnych blogów IT, estymuję jego oglądalność na poziomie 60 tys UU (ciekawe jak bardzo się pomyliłem)
8. SeekingAlpha — $11 million.
9. GigaOm — $9.5 million.
10. Politico — $8.7 million.
11. SmashingMagazine — $7.7 million.
12. SearchEngineLand — $4.5 million.
13. Boing Boing — $3.6 million.
14. ReadWriteWeb — $3.4 million. Podobno słabo zarabia przez reklamy sieciowe, a potencjał z pewnością ma większy.
15. SB Nation — $2.7 million.
16. Destructoid — $2.5 million.
17. Mashable — $2.5 million. Lider jeśli chodzi o szybkość generowania nowych informacji na blogu jak widać, mimo dość sporej „załogi prowadzącej” blog nie jest tak dobrze wyceniany jak konkurenci w postaci TC, czy RWW.

18. Alley Insider sites — $2.25 million.
19. /film — $2.1 million.
20. The Superficial Network — $2 million
21. Neatorama — $1.5 million.
22. Daily Kos — $2 million.
23. Talking Points Memo — $1.2 million.
24. VentureBeat — $1 million.
25. Wowowow.com — $1 million.

obrazek pochodzi z blog.ning.com