TL;DR - ten tekst ma na celu przekonać Ciebie do wzięcia udziału w evencie, którego logo znajduje się Cezary Lech z MaxROY.com. "1 mln wyświetl...
TL;DR - ten tekst ma na celu przekonać Ciebie do wzięcia udziału w evencie, którego logo znajduje się < < po lewej stronie. W artykule zawarłem jednak sporo informacji, dwa inspirujące video i szereg doświadczeń z naszej MaxROYowej praktyki biznesowej, zatem uważam że mimo natywnego przekazu reklamowego tekst zawiera sporo ciekawych informacji…
Autorem wpisu jest Cezary Lech z MaxROY.com.
"1 mln wyświetleń na YouTube za 80 tys. zł!" - to był moment kiedy zrozumiałem, że video marketing i YouTube to platforma o olbrzymim potencjale i chyba jednak mocno w Polsce nie doceniana…
8 groszy za wyświetlenie przy 1 mln odsłon. Co ważne i chyba kluczowe, kampania się zbilansowała i odnotowała pozytywny ROI przekraczający nasze oczekiwania. Okazało się że:
- ludzie klikają w ten malutki odnośnik nofollow, który można umieścić pod każdym filmem video w pierwszej linii opisu:
- YouTube sprzedaje! i potrafi być źródłem ruchu wysokiej jakości.
- ROI w tym przypadku mierzyliśmy częściowo po wejściach brandowych z Google - cześć osób po zobaczeniu video szybko przechodzi do Google, szuka opinii i dopiero dokonuje zakupu.
- YouTube to nie tylko gimbaza (kilka lat temu tak samo mówiono o blogach, Ci którzy zorientowali się najszybciej cieszą się teraz ze swojej pracy ;)). Nie zawsze profesjonalny klip jest lepszy od amatorskiego materiału przygotowanego przez video blogera.
Więcej o tym mówi wspólnik Tomasz Frontczak w trakcie szkolenia AdWords PRO. Jest to bowiem case odnoszący się czysto do zagadnień kierowania ruchu płatnego przez system reklamowy YouTube/AdWords. Co ważne jednak, aktualnie ciężko mówić o video marketingu w oderwaniu od ruchu płatnego, a także innych źródeł…
Dodatkowymi źródłami ruchu w tym przypadku były:
- wysokie pozycje w wynikach organicznych YouTube (zobacz czynniki wpływające na pozycje video w YouTube)
- Video SEO na poziomie wyników organicznych Google
- e-mail marketing (wiesz że player video można już osadzać bezpośrednio w treści mailingów?!)
inne formy ruchu PPC np. Facebook Ads, RTB
Kiedy YouTube, a kiedy własny player?
To zagadnienie jest omówione w video od którego zaczyna się poniższy wpis, warto jednak zebyś pamiętał, że video jest 20 razy łatwiej wypozycjonować niż treść html…
Dlaczego?
Wystarczy wpisać w Google np. słowo “bramy garażowe”:
- liczba wszystkich wyników pasujących do tej frazy - 416 000
- liczba wyników video - 18 500
Liczba sensownych wyników video, które stanowią realną wartość, to ledwie kilkanaście wyników.
Czy wiesz, że osadzając video na własnej stronie www możesz wybrać sobie grafikę, jaka będzie wyświetlana w wynikach organicznych Google?
Jeśli chcesz, żeby Twoje video miało wysokie pozycje w Google, to musisz wiedzieć, że własny player to podstawa. Rozwiązań jest wiele: Vimeo, Wistia itp. kluczowe jednak są drobne niuanse decydujące o tym, czy Twój content będzie wyświetlony w Google.
Więcej i szerzej o video marketingu a także o video SEO znajdziesz w poniższym 30 minutowym video przygotowanym przez Phil Nottingham na jedną z konferencji jego macierzystej agencji, londyńskiej Distilled.
Phil Nottingham będzie gościem konferencji Search Marketing Day 2014, która odbędzie się w Warszawie 10 czerwca. Natomiast 11 czerwca Phil poprowadzi warsztaty: Video Marketing: Video SEO & YouTube Marketing.
PS Równolegle ze szkoleniem Phila 11 Czerwca odbędą się też warsztaty:
Conversion Rate Optimization by Oli Gardner - Unbounce.com
Content Marketing for SEO Zelezny / Jones
How to create awesome infographics? Danny Ashton
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu