7

Wojewódzki trafia do internetowego radia – zaskakująca nowa ramówka newonce.radio

O newonce.radio po raz pierwszy pisałem Wam we wrześniu zeszłego roku, przy okazji opisywania go w parze z radiem sportowym Weszło.FM, jako przykład dwóch rozgłośni internetowych, którym się udało i które robią różnicę w porównaniu nawet ze stacjami FM.

To był wrzesień, kiedy newonce.radio grało głównie muzykę, a prowadzący audycje pojawiali się od czasu do czasu, bez regularnej ramówki. Wtedy słuchało tego radia niespełna 50 tysięcy słuchaczy w miesiącu. Jednak od jesieni 2018 roku postanowiono wprowadzić regularną ramówkę i pierwszy znany głos na antenę w postaci Piotra Kędzierskiego, związanym wcześniej z Rock Radiem, został on jednocześnie dyrektorem kreatywnym newonce.radio.

Spytałem dziś CEO newonce.radio, Michała Michalskiego, jak taka ramówka zmienia postrzeganie rozgłośni internetowej i jak to się przełożyło na wzrost słuchalności, odpowiedział iż przed październikową ramówką słuchało ich 50 000 osób miesięcznie, natomiast już w lutym tego roku stacja zanotowała ponad 200 000 słuchaczy. Na taki wzrost słuchalności miały wpływ przede wszystkim audycje specjalne – z ciekawymi gośćmi i ekskluzywnym contentem.

Skoro zadziałało, postanowili pójść za ciosem i wiosenna ramówka, która startuje dzisiaj wzbogacona została o kolejne nowe twarze, a bardziej głosy – Kubę Wojewódzkiego i Mateusza Gesslera. Ten pierwszy również ma już doświadczenie w rozgłośniach radiowych, choć niezbyt ciekawie zakończyła się jego kariera w ESKA Rock, gdzie wraz z Michałem Figurskim „wsławili” się niezbyt pochlebnym tekstem o Ukraińcach. Tym razem ma być jednak już na poziomie i na poważnie, wraz z Piotrem Kędzierskim poprowadzą audycję w poniedziałek o 20:00 (dziś debiut), w której będą przeprowadzali wywiady ze znanymi i ciekawymi gośćmi.

Piotr Kędzierski, Dyrektor Kreatywny newonce.radio:

Dla wielu osób ta audycja będzie dużym zaskoczeniem. Chcemy z Kubą odejść od tego, z czym kojarzy nas wiele osób, i zaproponować poważne i merytoryczne rozmowy z ciekawymi gośćmi. W czasach, kiedy nic już nie szokuje, zadziwić może tylko jakość.

Mateusz Gessler z kolei poprowadzi swój dwugodzinny program w każdy piątek o 10:00 – o kuchni ma być tylko trochę, głównie to również rozmowy z gośćmi, a w tle francuska muzyka. Ponadto nie zmienią się dotychczasowi prowadzący i ich audycje.

W startującej dziś wiosennej ramówce newonce.radio znalazło się ponad 20 audycji autorskich. Swoje programy w dalszym ciągu będą prowadzić raperzy Żabson i Ras, producent Steez83 (PRO8L3M), związani z Eleven Sports komentatorzy Filip Kapica i Mateusz Święcicki oraz członkowie zespołu Kamp!. Flagową audycją stacji pozostają Bolesne Poranki prowadzone przez Piotra Kędzierskiego, Rasa i Jana-rapowanie.

Zapytałem jeszcze Michała Michalskiego, jakie wiążą nadzieje z nową ramówką, a dokładniej na jakie wyniki słuchalności liczą po pojawieniu się nowych twarzy. Szacują, że nowa ramówka przełoży się na wzrost pomiędzy 50 a 100%, czyli od 300 000 do 400 000 słuchaczy miesięcznie, choć optymistycznie zakładają, że może być i dużo więcej, ocenią to dopiero po pierwszym tygodniu z nowymi prowadzącymi.

Bartek Czarkowski, Dyrektor Programowy newonce.radio:

Z radia hip-hopowego staliśmy się rozgłośnią naszpikowaną osobowościami reprezentującymi zupełnie różne światy. Na naszej antenie w dalszym ciągu dominować będzie rap i jego różne odmiany, a także nowoczesna elektronika, natomiast naszą największą przewagą są właśnie charyzmatyczni prowadzący; każdy z nich opowiada swoją własną fascynującą historię.

Wszystkich audycji newonce.radio możecie posłuchać przez ich stronę internetową lub z poziomu aplikacji mobilnej dostępnej na smartfony z Androidem i iOS (tę formę wybiera 80% słuchaczy newonce.radio).