Telekomy

Digital Care: 6 tysięcy smartfonów nie przetrwało majówki. Może jednak warto ubezpieczać telefony?

Grzegorz Ułan
Digital Care: 6 tysięcy smartfonów nie przetrwało majówki. Może jednak warto ubezpieczać telefony?
Reklama

Digital Care, to firma która obsługuje ubezpieczenie i usługi naprawy smartfonów u naszych operatorów Orange, Play, Plus i T-Mobile. Podzieli się właśnie statystykami zgłoszeń uszkodzeń smartfonów po weekendzie majowym.

Pęknięty wyświetlacz w smartfonach, to częsty obrazek w rękach polskich użytkowników tych urządzeń, okazuje się, że za takie uszkodzenie odpowiedzialnych było aż 90% zgłaszanych problemów do Digital Care po majowym weekendzie. Łącznie było to 6 tysięcy zgłoszeń, 30% więcej niż średnia z pozostałych tygodni w roku. A mówimy tu tylko o ubezpieczonych lub objętych usługą urządzeniach.

Reklama

Andrzej Pasek, Członek Zarządu Digital Care odpowiedzialny za Departament Operacji:

W Digital Care obsługujemy ponad 3,6 miliona klientów. Od wielu lat obserwujemy wzrost liczby zgłoszeń w okresach wyjazdowych – takich jak długi weekend majowy, czy wakacje. Dlatego produkty, które oferujemy we współpracy z naszymi partnerami, gwarantują naprawę telefonu niezależnie od tego, czy do uszkodzenia doszło w kraju czy za granicą. Co istotne, wszystkie naprawy wykonujemy w profesjonalnych serwisach, autoryzowanych przez wiodących producentów. To pozwala zapewnić odpowiednią jakość usługi, a także zachować gwarancję producenta po naprawie.

Jeśli zastanawialiście się kiedyś, ile kosztuje naprawa topowych smartfonów, to teraz ciekawostka - wymiana wyświetlacza wraz z obudową i płytą główną w Huawei Mate20 Pro kosztowała 3 500,00 zł, to był lider, jeśli chodzi o koszty majówkowych uszkodzeń. Dalej mamy Samsunga Galaxy S10+ z kosztem naprawy na poziomie 2 700 zł, a w przypadku iPhone XS nie udało się naprawić zalanego wyświetlacza i wymieniono go klientowi smartfona na nowy o wartości powyżej 5 000 zł.

Ile z tych kosztów ponieśli klienci? Tego Digital Care nie zdradza, ale według warunków usługi u naszych operatorów, zależy to od wybranych wariantów. Sprawdźmy jakie to są warianty i ile kosztują w Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Usługa naprawy smartfona w Orange

Usługa Orange Smart Care występuje w dwóch wariantach, w cenie 9,99 zł miesięcznie oraz 15,99 zł. Pierwsza opcja obejmuje naprawę uszkodzonego wyświetlacza wraz z aparatem, obudową i przyciskami do kwoty 1 000,00 zł rocznie, niezależnie od liczby napraw, a druga opcja obejmuje każde uszkodzenie bez limitu kwotowego - jedna naprawa rocznie.


Więcej informacji o tej usłudze na stronie Orange Smart Care.

Reklama

Ubezpieczenie smartfona w Play

Ubezpieczenia w Play Ochrona Wyświetlacza, to również dwa warianty, nieco tańsze, bo po 8,00 zł (Extra) i 14,00 zł (Premium). Różnią się zakresem kosztowym, tańsza wersja obejmuje pokrycie kosztów naprawy do 800,00 zł, droższa do wartości urządzenia. Ta druga obejmuje też naprawę skutków zatopienia czy zalania urządzenia wodą.


Reklama

Więcej informacji o tym ubezpieczeniu na stronie Ochrona wyświetlacza w Play.

Usługa naprawy smartfona w Plus

W Plusie dostępne są m.in. następujące usługi – Serwis Wyświetlacza za 4,99 zł (dla klientów abonamentowych), obejmuje naprawę uszkodzonego wyświetlacza zarówno w urządzeniach mobilnych, jak i w laptopach czy telewizorach raz na 12 miesięcy. Klienci Mix mają do dyspozycji Serwis Wyświetlacza Mix, w ramach którego naprawić mogą telefony, smartfony i tablety bez ograniczenia liczby napraw w ciągu roku, ale do łącznego limitu 700 zł rocznie. U tego operatora dostępny jest też Serwis Urządzenia, który dotyczy telefonów, smartfonów i tabletów i pokrywa koszt naprawy do 1 000,00 zł w ciągu 12-stu (30-dniowych okresów rozliczeniowych), a kosztuje 10,00 zł za każdy okres rozliczeniowy.


Więcej informacji o tej usłudze na stronie Usługa serwisowa Plus.

Ubezpieczenie smartfona w T-Mobile

T-Mobile ma jeden wariant ubezpieczenia smartfonów – Ubezpieczenie Urządzenia Basic, które kosztuje 9,5 zł miesięcznie i obejmuje naprawę wyświetlacza urządzenia mobilnego oraz naprawę po zalaniu/zatopieniu wodą do kwoty 1 000, 00 zł.

Reklama


To tyle od naszych operatorów, teraz odpowiedź na pytanie z tytułu – czy warto ubezpieczyć smartfona? Odpowiem znowu podobnie – zależy. Osobiście, w ciągu mojej dziesięcioletniej przygody z różnymi smartfonami, tylko raz (odpukać) udało mi się stłuc wyświetlacz – po roku od zakupu i to w stopniu, który pozwolił mi korzystać z niego nadal, do czasu uszkodzenia gniazda ładowania (1,5 roku od zakupu), kiedy to już wymieniłem go na nowy. U mnie to by się nie spinało kosztowo w ogóle.

Natomiast, jeśli komuś wyświetlacz pęka raz do roku (statystycznie pierwsze pękniecie wyświetlacza smartfona następuje 10 miesięcy od zakupu), to koszt takiej ochrony rzędu 120,00 zł rocznie czy prawie 100,00 zł drożej w wersji premium – w Orange czy w Play, powinien mu się zwrócić, więc warto rozważyć opcję wykupienia ubezpieczenia lub usługi naprawy u któregoś z naszych operatorów.

Photo: mshch1/Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama