Wczoraj CEO Allegro na spotkaniu z dziennikarzami dzielił się danymi odnośnie działalności tej platformy sprzedażowej w Polsce w 2019 roku, dziś CEO UPC Polska zaprosił nas na podobną prezentację do swojej nowej siedziby w Warszawie.
UPC Polska może pochwalić się dość pokaźnymi liczbami nowych klientów w każdym segmencie oferowanych usług, których udało się zdobyć w 2019 roku.
Robert Redeleanu, CEO UPC Polska:
Rok 2019 był dla nas przełomowy. Staliśmy się w pełni konwergentnym operatorem, zapewniającym klientom najlepszej jakości usługi stacjonarne i komórkowe, których filarem jest nasza nowoczesna sieć gigabitowa. Przełożyło się to na trzykrotnie szybszy wzrost bazy klientów, niż w roku 2018, a także na potwierdzenie naszej pozycji lidera w zakresie obsługi klienta. Na tych fundamentach wchodzimy w rok 2020, który będzie rokiem innowacji. Z zespołem, który jeszcze lepiej potrafi zdobywać zaufanie klientów, jesteśmy w pełni skoncentrowani na dalszym rozwoju i gotowi konkurować z największymi graczami, aby budować pozycję lidera na rynku usług konwergentnych.
Porównując z danymi z roku 2018, na koniec 2019 roku baza klientów wszystkich usług wzrosła w UPC do 1 483 800, którzy to wykupili w UPC ponad 3 mln usług, tak więc średnio przypada po dwie usługi na klienta.
Największą popularnością cieszą się w UPC usługi dostępu do internetu światłowodowego, którego średnia prędkość osiągnęła już poziom 250 Mb/s oraz usług telewizyjnych, które najczęściej są łączone i wybierane w trzech pakietach.
Oferta internetowo-telewizyjna w UPC | ||||||
Pakiet | Abonament | Internet | Telewizja | Eleven Sports | Canal+ | HBO GO |
Telewizja+Internet | 79,99 zł | 300 Mb/s | 126 kanałów | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne |
Telewizja+Internet | 99,99 zł | 500 Mb/s | 164 kanały | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne |
Telewizja+Internet | 119,99 zł | 1 Gb/s | 164 kanały | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | w cenie pakietu |
Mamy tu do wyboru trzy prędkości światłowodów - 300 Mb/s, 500 Mb/s oraz 1 Gb/s, do których można sobie dobrać pakiety telewizyjne z 126 kanałami lub 164 kanałami. W przypadku pakietu z 1 Gb/s zapłacimy 119 zł miesięcznie, więcej o 20 zł niż za 500 Mb/s z tą samą liczbą kanałów, ale w cenie mamy dostęp do HBO GO, które na wolnym rynku kosztuje 24,90 zł.
UPC chce być jednak w pełni konwergentnym operatorem i w zeszłym roku udostępnił ofertę komórkową, która również składa się z trzech planów - Smart, Comfort i VIP w cenie odpowiednio 29,99 zł, 39,99 zł i 59,99 zł.
Oferta komórkowa UPC | Smart | Comfort | VIP |
Rozmowy komórkowe | nielimitowane | nielimitowane | nielimitowane |
Rozmowy stacjonarne | nielimitowane | nielimitowane | nielimitowane |
Wiadomosci SMS | nielimitowane | nielimitowane | nielimitowane |
Wiadomości MMS | nielimitowane | nielimitowane | nielimitowane |
Transfer danych | 10 GB | 20 GB | 40 GB |
Abonament | 29,99 zł | 39,99 zł | 59,99 zł |
To w pełni nielimitowana oferta na rozmowy i wiadomości, do tego transfer danych 10 GB, 20 GB i 40 GB. Oferta dostępna jest na nadajnikach Play, ale jak widać jest o wiele korzystniejsza cenowo niż w abonamencie naszego fioletowego operatora.
Do tego brak tu zobowiązania dwuletniego, a aby zachęcić do skorzystania z niej i powiększenia bazy usług, z których korzystają klienci UPC, ten oferuje usługi komórkowe dla klientów, którzy wybrali już w UPC usługi stacjonarne (internet, telewizja), przez pierwsze trzy miesiące za darmo. Dodatkowo można skorzystać tu z oferty kupna jednego z sześciu smartfonów Samsunga z serii Galaxy A oraz Galaxy S.
W 2020 roku UPC będzie się skupiać na dalszych inwestycjach w rozbudowę sieci światłowodowej i zwiększeniu zasięgu dostępu do internetu z prędkością 1 Gb/s, który obecnie dociera do 2 mln gospodarstw domowych w Polsce oraz znacznemu zwiększeniu udziału usług mobilnych swoich klientów.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu