5

REDkit dostępny dla mas. Lepiej późno niż wcale

Autorem wpisu jest Michał Rawluk. CDProjekt Red udostępnił właśnie REDkit – narzędzie do tworzenia własnych przygód w Wiedźminie 2. Ten pełny pakiet narzędzi pozwoli, wedle zapowiedzi twórców, na tworzenie własnych żyjących światów, skomplikowanych postaci oraz przede wszystkim ciekawych historii. Warto podkreślić, że chętni do opowiedzenia nowej historii na silniku Wiedźmina 2 nie muszą ograniczać się […]

Autorem wpisu jest Michał Rawluk.
CDProjekt Red udostępnił właśnie REDkit – narzędzie do tworzenia własnych przygód w Wiedźminie 2. Ten pełny pakiet narzędzi pozwoli, wedle zapowiedzi twórców, na tworzenie własnych żyjących światów, skomplikowanych postaci oraz przede wszystkim ciekawych historii.

Warto podkreślić, że chętni do opowiedzenia nowej historii na silniku Wiedźmina 2 nie muszą ograniczać się tylko do obiektów z gry. Istnieje możliwość zaimportowania własnych siatek z programu 3Ds Max 2009 (32bit lub 64bit) lub 3Ds Max 2013 (64bit).

Nie pierwszy raz REDzi pozwalają swoim fanom popuścić wodze fantazji. Już przy okazji pierwszego Wiedźmina udostępnili edytor Djinni (sporo porad i piękna dawka wiedzy o tym), który również zaskakiwał złożonością, jak na darmowe narzędzie dla graczy.

Jednak patrząc na gotowy świat, który wygrał konkurs przy okazji testów zamkniętej bety, ciężko nie docenić ukłonu w stronę społeczności moderskiej. W sieci można znaleźć zwiastun tego projektu, autorstwa Philippa Webera. Wygląda to świetnie.

Ci, którzy chcą tylko korzystać ze stworzonych przez innych, bardziej kreatywnych i doświadczonych fanów Wiedźmina 2, mogą ściągnąć wersję służącą wyłącznie do grania w gotowe mody. Dla moderów przygotowana jest inna paczka. W wymaganiach twórcy podają, że wymaga około 23GB miejsca na dysku.

Dodatkowo miłym akcentem jest pamięć o użytkownikach platformy Steam, którzy to REDkit do grania otrzymają automatycznie z aktualizacją, a chętni dla modowania mogą poczekać na oficjalną wersję edytora na Steam lub skorzystać z darmowej kopii na gog.com, która jest kompatybilna z tym narzędziem.
Sam edytor dostępny jest w języku angielskim, a jego przetłumaczenie przez członków społeczności wedle oficjalnej strony nie jest obecnie możliwe.

Akurat miałem ochotę odświeżyć sobie historię wiedźmina z gier, okazuje się że prawdopodobnie czeka mnie jeszcze więcej zabawy. Spróbuję w najbliższym czasie przetestować edytor. Kto wie, może uda się zaliczyć jakiś projekt na studiach tą zabawką?

Oczywiście najważniejsze na końcu. Zgodnie w polityką REDów, edytor jest darmowy dla każdego posiadacza legalnej kopii Wiedźmina 2.

Oficjalna strona REDkit’a