29

Pierwsza edycja rankingu blogów na Facebooku

Zespół Fanpage Trender przygotował bardzo ciekawe zestawienie jak blogi radzą sobie na Facebooku jeśli chodzi o interakcje z czytelnikami, fanami czy jakkolwiek nazwiemy osoby które obserwują blogowe fanpage. Jest to pierwsza edycja tego zestawienia dlatego jeśli lista jest niepełna czy coś się nie zgadza, jest niezrozumiałe to dajcie znać – autorzy tego rankingu są otwarci […]

Zespół Fanpage Trender przygotował bardzo ciekawe zestawienie jak blogi radzą sobie na Facebooku jeśli chodzi o interakcje z czytelnikami, fanami czy jakkolwiek nazwiemy osoby które obserwują blogowe fanpage. Jest to pierwsza edycja tego zestawienia dlatego jeśli lista jest niepełna czy coś się nie zgadza, jest niezrozumiałe to dajcie znać – autorzy tego rankingu są otwarci na wszelkie sugestie.

Jeśli chodzi o definicje co jest blogiem a co nim nie jest to Fanpage Trender przyjął jedną i dość prostą zasadę „Przyjęliśmy więc definicję, że blogiem jest to, co jego twórcy sami nazywają blogiem, stąd też obecność w zestawieniu chociażby … Antyweb” dodałbym i nie tylko, ale to cytat :)

No dobra a teraz trochę ciekawych danych:

Ranking według interaktywności

 

Ranking według liczby zaangażowanych fanów

 

Liczba fanów i jej zmiana

 

Ranking według średniej liczby „osób które o tym mówią”

 

Ranking postów według wskaźnika interaktywności

 

Poniżej zamieszczam słownik pojęć, gdyby ktoś miał wątpliwości co do określeń użytych w zestawieniach

Interactivity Index to zbiorcza miara aktywności na danym fanpage’u – opublikowanych czy wykonanych na nim: like’ów, komentarzy, postów i multimediów, z uwzględnieniem ich wagi (czyli jest to suma tych aktywności * wagi); najmniejsze znaczenie przypisujemy „lajkom”, następnie komentarzom, postom a największą – multimediom.
//inaczej to: wWażona suma wszystkich aktywności na fanpage’u. Lubię to jest mniej angażujący niż komentarz, ten z kolei jest mniej angażujący niż wpis (także z multimedium). Dlatego, też aktywności te są odpowiednio przeważone by uzyskać najbardziej trafny wskaźnik

Relative Interactivity uwzględnia w tym rachunku liczbę fanów; dokładnie jest to wartość Interactivity Index wykonana przez fanów podzielona przez liczbę fanów i pomnożona przez 1000 – tak, żeby można było porównywać fanpage różnej wielkości (tj. o bardzo dużych różnicach w liczbie fanów np. 1500 vs 150 000). Jest to w uproszczeniu liczba aktywności na pojedynczego fana. Wskaźnik ten powstał po to, by można było dokonywać porównań fanpage’ów o różnej liczbie fanów.

Liczba fanów – łączna liczba użytkowników Facebooka, którzy polubili daną stronę i pozostawali jej fanami w okresie, którego dotyczy badanie (np. w miesiącu grudniu)

Liczba zaangażowanych fanów – liczba fanów, którzy choć raz w badanym przedziale czasu byli na danej stronie aktywni, czyli „polubili”, skomentowali posty, dodali multimedia, napisali post na tablicy strony.

Procent zaangażowanych fanów – odsetek fanów, którzy byli aktywni na danym fanapge’u w badanym przedziale czasu.

Liczba osób, które o tym mówią – syntetyczny parametr wprowadzony przez Facebooka. Wskaźnik to suma wszystkich użytkowników Facebooka, którzy byli aktywni (lubili, komentowali, publikowali wpisy, dzielili się treściami itp.) na danym fanpage ’u w ciągu ostatnich 7 dni.