26

Oto nowy iPad Pro z ekranem o przekątnej 9,7 cala i najlepszym wyświetlaczem wśród tabletów

O nowym iPadzie Pro z ekranem o przekątnej 9,7 cala mówiło się już od jakiegoś czasu. Apple nie zawiódł autorów przecieków i zgodnie z oczekiwaniami wprowadza takie urządzenie do oferty.

Na rynku jest 200 mln iPadów z 9,7-calowymi matrycami. Dla Apple był to jasny sygnał, aby osoby te mogły również skorzystać z możliwości tabletu w wersji Pro. Po wprowadzonej w ubiegłym roku „dużej” wersji tabletu przyszła kolej na bardziej kompaktowe rozwiązanie. Firma liczy, że skusi ona 600 mln posiadaczy PC, którzy od pięciu lat nie „ulepszyli” (nie zmienili na nowy) swojego sprzętu. Przy tej okazji pochwalono się też innymi statystykami – na iPada przygotowano już ponad 1 mln aplikacji. Imponujący wynik.

Nowy iPad Pro został wyposażony w 9,7-calową  matrycę TFT Oxide, która ma odbijać o 40 proc. mniej światła. Pod tym względem urządzenie ma być bezkonkurencyjne i jedyne w swoim rodzaju na rynku. Ponadto ekran jest o 25 proc. jaśniejszy, co sprzyja używaniu tabletu poza pomieszczeniami. Apple tutaj również podkreśla, że jaśniejszego tabletu na znajdziemy. Ciekawe. Na tym nie koniec, bo technologia TrueTone ma dostosowywać ustawienia ekranu i kalibrować go w zależności od warunków panujących wokół (a wieczorami przełącza się na tryb nocny, o którym było już głośno jakiś czas temu). Tym samym obraz ma wyglądać naturalnie niezależnie od sytuacji – docenią do fotografowie, ale nie tylko. Apple posunęło się nawet do porównania swojego ekranu z papierem, który ma w określonych momentach imitować. Ulepszenia widać zatem na każdej płaszczyźnie… ekranu.

Co z pozostałymi obszarami? Urządzenie tradycyjnie wykonano z metalu – zaokrąglone krawędzie mocno przywodzą na myśl klasycznego iPada. Zastosowanie znalazły tutaj cztery głośniki multimedialne. Tablet napędza procesor Apple A9X. Do zdjęć posłuży nam kamerka iSight z matrycą 12 Mpix, diodą doświetlającą, nowym procesorem obrazu i funkcją panoram o rozdzielczości 63 Mpix. Nowy iPad Pro obsługuje też Live Photos.

Ceny nowego iPada Pro zaczynają się od 599 dol. za wersję 32 GB. Model 128 GB to wydatek rzędu 749 dol., a 256 GB – 899 dol. Warto zauważyć, że dotąd w ofercie Apple’a nie było urządzenia z tak ogromną pamięcią wewnętrzną. iPad Pro 9,7 ma być dostępny w czterech wersjach kolorystycznych. Zamówienia będzie można składać od 24 marca, a sprzedaż ruszy 31 marca. Nie zabraknie oczywiście też mniejszej, dedykowanej mniejszemu tabletowi klawiatury. Ponadto będzie on współpracował z wprowadzonym w ubiegłym roku na rynek rysikiem Apple Pencil.

Aktualizacja

Znamy również polskie ceny iPada Pro 9.7. Za tablet w wersji 32 GB zapłacimy 2999 zł. Wariant o pojemności 128 GB to wydatek rzędu 3699 zł. Za 256-gigabajtowego iPada Pro zapłacimy aż 4399 zł.

Ceny wersji LTE są odpowiednio wyższe i wynoszą: 3599 zł (32 GB), 4299 zł (128 GB) i 4999 zł (256 GB).

W Polsce dostępne są wszystkie wersje kolorystyczne: srebrna, złota, gwiezdna szarość i różowe złoto. Nie zabrakło też akcesoriów. Za klawiaturę zapłacimy 699 zł, a za rysik Apple Pencil – 479 zł.