13

Nowa oferta telewizyjno-internetowa w Netii. Tak właśnie powinno się konstruować takie oferty

Wczoraj Netia udostępniła udostępniła zupełnie nową ofertę telewizyjno-internetową z dekoder EVObox i routerem WiFi w cenie. Z ciekawości zajrzałem dziś do niej na stronach Netii i powiem Wam, że w moim odczuciu to najbardziej przejrzysta obecnie oferta wśród operatorów.

Oferty telewizyjne mają to do siebie, że ciężko je zaprezentować tak, aby były jasne i przejrzyste dla klientów, głównie z uwagi na mnogość kanałów telewizyjnych. Do tego dochodzą zwykle dodatkowe pakiety kanałów premium, sprzęty, no i dołączana jest oferta na dostęp do internetu. Robi się więc istny miszmasz, przez co klienci i tak muszą przed wybraniem odpowiedniej dla siebie oferty spędzić dużo czasu na stronie, zadzwonić do konsultanta czy ostatecznie udać się na końcu do salonu po więcej szczegółów. Wydaje się jednak, że Netii to się właśnie udało.

Nowa oferta Netii przygotowana została we współpracy z Cyfrowym Polsatem, do którego ten operator należy od dłuższego czasu, to zobaczmy najpierw jak to wygląda w główniej marce Grupy.

Pomijając już to, że w menu oferty telewizyjnej znajdziemy trzy różne plany telewizyjne+jeden z internetem, to w samych pakietach mamy straszny bałagan, a to tylko pakiety telewizyjne, bez internetu czy sprzętu. Seria przekreśleń, dodatkowych żarówek informacyjnych, a sama lista dostępnych w poszczególnych pakietach kanałów, to niezbyt przejrzyste okno z seriami wykluczeń czy dodatkowych i nieczytelnych informacji.

Idźmy dalej, oferta UPC, gdzie dochodzi już dostęp do internetu. To przykład konstrukcji oferty, która irytuje mnie z dwóch względów. Pierwszy to taki, że aby wybrać większą liczbę kanałów, muszę się zdecydować i na większą prędkość internetu. Drugi to taki, że jeśli chcę z kolei więcej kanałów, ale z mniejszą prędkością internetu to już się nie da, podobnie się nie da w drugą stronę – mniej kanałów i szybszy internet.

Zerknijmy jeszcze na ofertę Orange Love. Tu też mamy łączoną usługę telewizyjną i internetową. Akurat w tej ofercie Orange wyprostował jedną z tych kwestii, a mianowicie możemy dowolnie w górę i w dół wybierać prędkość internetu, ale znowu większa liczba kanałów, dostępna jest tylko w wyższych pakietach.

Piotr Szymanowski, Dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej B2C w Netii:

Przy tworzeniu nowej oferty telewizyjnej stawialiśmy sobie za cel jej maksymalne uproszczenie, ale też zachowanie dużej elastyczności, z której słynie Netia. W efekcie powstała trzystopniowa oferta podstawowa, którą można dowolnie wzbogacić o treści premium, w bardzo przystępnych cenach.

Jak rozwiązała to Netia? Ustawili na sztywno liczbę kanałów telewizyjnych, dostępną dla każdego planu i każdej prędkości internetu w trzech wariantach – 79 kanałów, 101 kanałów i 184 kanały. Chcesz internet 1 Gb/s i podstawowy pakiet 79 kanałów w niższej cenie, możesz taki zestaw sobie wybrać. Chcesz 184 kanały i prędkość 300 Mb/s nie ma problemu.

Podobną konstrukcję zastosowali w przypadku kanałów premium, czy to dla fanów filmów i seriali na HBO GO (wychodzi taniej niż w dedykowanym serwisie HBO – 20 zł zamiast 24,90 zł), czy dla fanów sportu i kanałów Eleven Sports oraz Polsat Sport Premium (tutaj 5,90 zł taniej niż dokupowanie w sieci). Szkoda tylko, że w przypadku kanałów premium, mamy do wyboru dwa warianty podstawowych kanałów – 101 i 184 kanały, ten trzeci z 79 kanałami jest niedostępny, a to mogłoby jeszcze trochę obniżyć cenę poszczególnych planów.

Niemniej całość wygląda dobrze i przejrzyście, na jednej stronie jesteśmy w stanie zapoznać się z całą ofertą, łącznie z wygodną do przejrzenia listą wszystkich dostępnych w danym pakiecie kanałów telewizyjnych. Do tego w każdym z abonamentów dostajemy w cenie na cały okres umowy dekoder EVObox i router WiFi – czyli cały potrzebny komplet przy tego typu ofertach. Brawo.