15

Nawet Google News stanie się bardziej społecznościowy

Autorem wpisu jest Andrzej Stachlewski Czyżby nastał jakiś nowy poważny trend w sieciach społecznościowych? Mówię o gamefication (po polsku to będzie: grywalizacja [sic?!] ), czyli dokładaniu elementów użyteczności znanych z gier do usług i serwisów internetowych. Niespełna wczoraj pisałem o sukcesie firmy badgeville.com, a dziś dowiaduję się, że podobny system odznak Google wprowadzi do swojego […]

Autorem wpisu jest Andrzej Stachlewski

Czyżby nastał jakiś nowy poważny trend w sieciach społecznościowych? Mówię o gamefication (po polsku to będzie: grywalizacja [sic?!] ), czyli dokładaniu elementów użyteczności znanych z gier do usług i serwisów internetowych. Niespełna wczoraj pisałem o sukcesie firmy badgeville.com, a dziś dowiaduję się, że podobny system odznak Google wprowadzi do swojego agregatora wiadomości Google News.

Jak widać na powyższym filmiku, mechanika jest prosta. Jeśli interesuje nas jakiś temat i czytamy o nim regularnie, aplikacja automatycznie go rozpozna i przyzna nam adekwatną odznakę. (Google przygotowało ponad 500 ikonek, w myśl zasady “dla każdego coś dobrego”.) Zarazem, im więcej artykułów i newsów na dany temat klikniemy, tym wyższy poziom “czytacza” uzyskamy.

Większość użytkowników agregatorów informacji, które z założenia mają oszczędzać czas, a nie go konsumować poprzez zbędnę funkcje, prawdopodobnie nie zwróci uwagi na nową funcjonalność, ale nie to zdaje się być celem programistów z Mountain View. Google News to dobry poligon doświadczalny do przetestowania tego rodzaju funcjonalności.

Z materiałów marketingowych pokazano, że będzie można uzyskane odznaki pokazywać na swoim profilu Google. Co więcej na blogu, programiści zapowiadają, iż w przypadku sukcesu spróbują pójść z tą ideą o krok dalej. Łatwo sobie wyobrazić połącznie odznak z Google News z usługą Sparks w Google+. Miejmy nadzieję, że jeśli tak się stanie będzie to zrobione z umiarem i czysty wygląd społecznościówki Google nie zmieni się w powódź plakietek.