Jest to gościnny wpis Szymona Barczaka Google zaprezentowało na swoim blogu dwie nowe usługi – Google Latitude dla Androida oraz Google Shopper dla iPhone. Usługi te poszerzają horyzonty giganta, który ma coraz większą chrapkę na rynek mobilny. Bądź, co bądź, właśnie w urządzeniach mobilnych tkwi przyszłość, o czym Google doskonale wie, dlatego stara się uszczknąć […]

Jest to gościnny wpis Szymona Barczaka

Google zaprezentowało na swoim blogu dwie nowe usługi – Google Latitude dla Androida oraz Google Shopper dla iPhone. Usługi te poszerzają horyzonty giganta, który ma coraz większą chrapkę na rynek mobilny. Bądź, co bądź, właśnie w urządzeniach mobilnych tkwi przyszłość, o czym Google doskonale wie, dlatego stara się uszczknąć jak największą część tego rynku.

Google Latitude to usługa uruchomiona przez giganta prawie dwa lata temu, która ułatwia odnajdowanie obecnej lokalizacji naszych znajomych.

O idei serwisu Grzegorz pisał tego samego dnia, w którym Latitude zostało zaprezentowane na oficjalnym blogu Google. Do tej pory usługa działała bardziej jako gadżet – umożliwiała uruchomienie wpółdzielenia lokalizacji, która była następnie dostępna dla naszych znajomych. Użytkownik usługi – posiadacz telefonu z GPS lub komputera np. laptopa – za pomocą serwisu informował swoich znajomych o obecnej lokalizacji, a znajomi korzystający z Latitude mieli możliwość zobaczenia położenia danej osoby na mapie w serwisie. Ten mało funkcjonalny gadżet doczekał się jednak w końcu rozwinięcia!

Użytkownicy Latitude wciąż mają możliwość automatycznego dzielenia się swoją lokalizacją, jednak Google dodał możliwość tzw. check-in’owania się. Za pomocą tej funkcji do obecnej lokalizacji możemy dodać informację, komentarz, zdjęcie. Jak podaje dla przykładu Joe LaPenna, Software Engineer w Google Latitude Team, mieszka on w San Franciso, jednak dużo podróżuje po świecie. Do tej pory jego rodzina i przyjaciele mieli możliwość sprawdzenia jedynie, czy jest gdzieś w podróży, czy może w pobliżu. Teraz będą mogli dowiedzieć się np. w jakiej restauracji jadł obiad, co sądzi na temat posiłku i lokalu etc.



Google w 2010 uruchomiło Place Pages, czyli strony poszczególnych lokalnych biznesów takich jak restauracje, kawiarnie, bary, holete i tym podobne. Po „zameldowaniu się” w danym miejscu za pomocą Latitude, użytkownik otrzymuje od razu dostęp do profilu biznesu w Place Pages, dzięki czemu może przeczytać komentarze innych, zdobywając informacje np. o tym, które danie w danej restauracji jest najlepsze.



Na temat odświeżonej wersji usługi powstał również instruktażowy film wideo:



Google Shopper dla iPhone jest odpowiedzią na wysokie zainteresowanie usługą w wersji dla Androida. Google mówi, że aplikację w wersji dla Androida, która pojawiła się w Android Markecie w listopadzie zeszłego roku, pobrało miliony użytkowników. Jak podaje Richard Hung, Senior Product Manager usługi Google Shopper, Google Shopper zamieni twojego iPhone’a w asystenta podczas zakupów, gdyż pozwala dowiedzieć się więcej na temat wybranych produktów, przeczytać recenzje na ich temat napisane przez innych użytkowników, porównać ceny z innymi sklepami, zarówno internetowymi, jak i lokalnymi, czy też zapisać sobie wybrane produkty, by później przemyśleć ich ewentualny zakup.



Shopper jest już dostępny w App Store dla iPhone 3GS oraz 4G.