Apple

Milion iPadów w weekend - pestka. 70% dla nowych userów - sukces

Gniewomir Świechowski
Milion iPadów w weekend - pestka. 70% dla nowych userów - sukces
Reklama

Analitycy podniecają się milionem sprzedanych w ciągu pierwszego weekendu od wypuszczenia iPadów 2, bo to znacząco więcej niż w przypadku jego pierwsz...


Analitycy podniecają się milionem sprzedanych w ciągu pierwszego weekendu od wypuszczenia iPadów 2, bo to znacząco więcej niż w przypadku jego pierwszej wersji. Jednak tak naprawdę nie ma to większego znaczenia. Apple od dłuższego czasu przyzwyczaja nas wszystkich do tego, że kolejne produkty są sukcesem. Perfekcjonizm i solidna baza fanów to mocny fundament. Ważne jest, że 70% nabywców nie posiadało wcześniej iPada.

Reklama

Analitycy szacowali, że sprzedane zostanie od 300 do 400 tysięcy sztuk, aby później podnieść te oceny do pół miliona. Okazało się za to, że zszedł niemal milion i niemal wszędzie półki zostały opróżnione. Business Insider śmieje się, że takie braki to jeden z niewielu problemów z których Apple naprawdę może się cieszyć.

Wyniki ankiet

  • 60-70% nabywców iPada 2 nie posiadało wcześniej jego pierwszej wersji.
  • 47% kupiło wersję 3G.
  • 65% posiadało już iPhone.
  • 100% posiadało już jakiś produkt Apple

Gene Munster, Trip Chowdhry

Apple powinno cieszyć się z drastycznie większego zainteresowania ludzi, którzy nie mieli okazji korzystać z iPada, gdyż oznacza to, że odniosło sukces tworząc rynek na tablety. Odrobiną goryczy mógłby go zaprawić fakt, że niemal wszyscy nowi nabywcy już posiadali produkty Apple - więc już należeli do "rodziny", ale w tej w kwestii ankiety przeprowadzane pod sklepami zablokowanymi przez kilkugodzinne kolejki są mało wiarygodne. Nikomu poza fanami marki i technologicznymi blogerami nie chce się tak poświęcać dla gadżetu, który będzie można spokojnie i bez nerwów nabyć za miesiąc.

Stwierdzenie, że iPad i jego ulepszony następca są wielkim sukcesem to mało produktywny banał. To co naprawdę jest interesujące, to odpowiedź na pytanie, czy iPad 2 zajmie rynek na który urządzenia z Androidem są jeszcze niegotowe. Wspomniane wyżej 70% sugeruje, że ma na to duże szanse, ale odpowiedź uzyskamy dopiero gdy fani Apple nasycą się i w sklepach zaczną - albo i nie - pojawiać się konsumenci spoza "rodziny".

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama