0

Kamil Brzeziński prosto z LeWeb: Cubeyou – ciekawe narzędzie analityczne

Podczas konferencji LeWeb, która odbywa się właśnie w Paryżu wystartował nowy serwis Cubeyou. Cubeyou to nic innego tylko narzędzie analityczne pobierające dane o użytkownikach serwisu klienta z Facebooka. Jeśli prowadzimy serwis, który do logowania wykorzystuje mechanizm Facebooka możemy w prosty sposób podłączyć Cubeyou i zacząć zbierać dane o naszych użytkownikach Jak działa Cubeyou? Administrator strony […]

Podczas konferencji LeWeb, która odbywa się właśnie w Paryżu wystartował nowy serwis Cubeyou. Cubeyou to nic innego tylko narzędzie analityczne pobierające dane o użytkownikach serwisu klienta z Facebooka. Jeśli prowadzimy serwis, który do logowania wykorzystuje mechanizm Facebooka możemy w prosty sposób podłączyć Cubeyou i zacząć zbierać dane o naszych użytkownikach

Jak działa Cubeyou?

Administrator strony rejestruje sie w serwisie i wygenerowany kod dodaje do swojej strony. Po zalogowaniu dane uzytkownika przekazywane są do aplikacji Cubeyou, która zaczyna je agregować. Zebrane informacje moga być pokazywane w dowolny sposób i za pomocą różnych wykresów. Za pośrednictwem różnych zestawów filtrów moze my grupować klientów nie tylko ze względu na płeć czy wiek, ale np. zainteresowania, miejsca w których się meldują. Stworzone klastry moga posłużyć do segmentacji użytkowników i odpowiednich działaniach marketingowych w przyszłości opartych np. na lokalizacji.

Gianluca Treu, który odpowiada za marketing serwisu Cubeyou przytoczył mi kilka ciekawych przykładów m.in. Vodafone. Ta sieć telefonii komórkowej prowadzi sporo działań na Facebooku za pośrednictwem swoich aplikacji. Po podłączeniu do Cubeyou okazało sie, że spory udział użytkowników z Londynu lubi filmy przygodowe/akcji i często chodzi do kina. Natomiast młodzi użytkownicy z Madrytu, którzy są aktywni zawodowo to fani sportu i zespolu Real Madryt, nie lubiący przegapić żadnego meczu (często meldowali się na stadionie). Trudno byłoby wyciągnąć takie dane bez narzedzia analitycznego.

Dzięki takiej wiedzy pracownicy obsługujący fanpage Vodafone wiedzieli, ze modyfikacja przekazu dla każdej z grup spowoduje ich większe zaangażowanie. W końcu nie ilość fanów, a ich zaangazowanie jest najważniejsze.
Cubeyou podczas konferencji LeWeb w Paryżu otworzyło rejestracje dla wszystkich. Jeśli prowadzicie działania w oparciu o aplikacje Facebookowe lub z danymi użytkowników powinniście wypróbować to narzędzie.