Dawno nic nie pisałem o iPhone (w każdym razie ostatnio nie był on głównym tematem moich postów). Dzisiaj jednak przeglądając CrunchGear natknąłem się na bardzo ciekawą notkę Michaela Arringtona dotyczącą dedykowanego dla iPhone/iPoda serwisu iFan. Widzieliśmy już trochę gier na tą platformę. Jedne gorsze, a inne lepsze. iFan to jednak coś zupełnie nowego grach na […]

Dawno nic nie pisałem o iPhone (w każdym razie ostatnio nie był on głównym tematem moich postów). Dzisiaj jednak przeglądając CrunchGear natknąłem się na bardzo ciekawą notkę Michaela Arringtona dotyczącą dedykowanego dla iPhone/iPoda serwisu iFan. Widzieliśmy już trochę gier na tą platformę. Jedne gorsze, a inne lepsze. iFan to jednak coś zupełnie nowego grach na tą platformę.

Firma SGN stworzyła serwis internetowy i aplikację dla iPhone, która pozwala korzystać z telefonu/odtwarzacza niczym z kontrolera do konsoli Wii, za pośrednictwem którego możemy grać w 3 gry dostępne w serwisie iFan. Żebyście mogli to sobie lepiej wyobrazić zobaczcie poniższą prezentacje.


iFun Golf from SGN on Vimeo.

W iFan użytkownik nie gra na samym iPhone lecz w serwisie internetowym na zwykłym komputerze. Telefon stanowi jedynie kontroler, który przy użyciu dedykowanej aplikacji łączy się poprzez internet z serwisem iFan i umożliwia granie.Serwis udostępnia w tej chwili 3 gry: iGolf, iBowl oraz iBaseball. Twórcy zapowiadają już niedługo kolejne gry.

Według mnie pomysł jest świetny, choć wykonanie trochę gorsze. Uważam po prostu, że poziom grafiki jest jak na dzisiejsze standardy trochę kiepski. Jak widzieliśmy na powyższej prezentacji, golf nie jest nawet płynny. Mam nadzieję jednak, że kolejne tytuły będą coraz lepsze. Grafika oczywiście nie jest najważniejsza, gdyż liczy się znana z dawnych czasów „miodność” gry (dzisiaj znana pod nazwą gameplay). Zresztą Wii jest tego świetnym przykładem.

Gratuluję SGN pomysłu na nowy model rozrywki i ciekawe wykorzystanie iPhone. Z czasem prawdopodobnie wokół ekranu gry pojawią się reklamy, które uczynią ten biznes dochodowym. Poza tym, generalnie uważam, że sensory ruchu w grach komputerowych będą w najbliższym czasie pojawiać się coraz częściej. Myślę, że na PC również.