Startups

Grupowe zakupy - coraz nowsi gracze i coraz mniej szans.

Grzegorz Marczak
Grupowe zakupy  - coraz nowsi gracze i coraz mniej szans.
Reklama

Grupust.pl to kolejny po fastdeal.pl, gruper.pl i citydeals.pl serwis oferujący grupowe zakupy a raczej grupowe upusty. Szybkość powstawania tego typu...

Grupust.pl to kolejny po fastdeal.pl, gruper.pl i citydeals.pl serwis oferujący grupowe zakupy a raczej grupowe upusty. Szybkość powstawania tego typu stron przypomina mi sytuację z Podbij.pl, po którym natychmiast powstało kilkunastu naśladowców obiecujących złote góry za grosik. Grupust.pl nie wyróżnia się dokładnie niczym na tle konkurencji. Jest to zresztą dość dziwna kategoria w której chyba wszyscy starają się aby ich serwisy wyglądały podobnie i nikt nie chce wychodzić przed szereg.
Reklama

Na chwilę obecną wydaje się, że liderami tej kategorii są Gruper i Citydeals. Oba serwisy mają dość sporą liczbę sprzedaży na koncie i coraz więcej ofert w serwisie. Ilość sprzedanych ofert jest bardzo ważnym parametrem ponieważ pokazuje jak duże szanse mamy na uzyskanie upustu. W serwisach z małą liczbą użytkowników po prostu nie będzie osiągana wymagana minimum do zawarcia transakcji.

Grupowe zakupy to moim zdaniem klasyczny biznes wspierający się na działaniach sprzedażowych, to co widzimy w internecie to tylko prosty interfejs który potrafi zrobić każdy. Obawiam się jednak, że te szybko powstające nowe serwisy z zakupami grupowymi zaczęły i skończą jedynie na tym interfejsie (nie mówię tutaj o grupust.pl).

Możliwe też, że podobnie jak w przypadku podbij.pl tylko ci którzy skopiowali pomysł do polski jako pierwsi będą się tak naprawdę liczyć (oczywiście przy założeniu, że wiedzą co robią), ich naśladowcy nie będą już interesujący dla mediów a użytkownicy nie będą widzieli większego sensu w zapisywaniu się do kolejnego serwisu z grupowymi zakupami (jeśli nie będzie szansy na dobrą i szybko przeprowadzoną transakcję).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama