Internet jest pełen reklam i użytkownicy sieci raczej nie są z nich zadowoleni. Są one jednak potrzebne - dobrze skonstruowane mogą nakierować konsumentów na ciekawe oferty, reklamodawcom pozwalają dotrzeć do klientów, a wydawcom na monetyzowanie swojego biznesu. Google jednak dba o komfort użytkowników i pozwoli Ci blokować konkretne typy treści sponsorowanych.
W tym przypadku mowa o tzw. "reklamach przypominających". Jak one działają? Załóżmy, że w ostatnim czasie szukałeś konkretnej karty graficznej i w tym celu udałeś się na poszukiwania. Wybrałeś produkt, umieściłeś go w koszyku i... już miałeś go kupić, ale coś Cię przed tym powstrzymało.
W trakcie innych zakupów w sieci bardzo prawdopodobne, że właściciel serwisu zakupowego wyświetli Wam reklamę przypominającą Wam o tym, że nie dokończyliście transakcji i przypomni Wam o tym, że dalej możecie to zrobić. Tego typu reklamami zajmuje się również Google, którt w opinii serwisów zakupowych jest niezwykle przydatny w takich taktykach marketingowych.
Ale przecież nie zawsze jest tak, że "zapomnieliśmy" kupić dany produkt. Również prawdopodobne jest to, że zwyczajnie nie jest nam już potrzebny
Już wkrótce, tego typu reklamy będzie można blokować dla konkretnego reklamodawcy nawet przez 90 dni. Wystarczy, że zalogujecie się na swoim koncie Google i wejdziecie do ustawień reklam. Wtedy należy przejść do obszaru dotyczącego reklam przypominających i wykluczyć reklamodawcę, od którego nie chcemy widzieć żadnych treści.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu