Felietony

Ford Ranger Raptor: ciężki pick-up wjedzie do Europy

Marek Adamowicz
Ford Ranger Raptor: ciężki pick-up wjedzie do Europy
3

To właśnie dzisiaj Ford potwierdził, że ciężki pick-up Ranger Raptor trafi do sprzedaży na rynkach europejskich. Ford Ranger Raptor to najwytrzymalsza i najmocniejsza wersja amerykańskiego pick-upa, który bije rekordy sprzedaży w Europie.

Ford Ranger jest obecnie jednym z najlepiej sprzedawanych pick-up’ów na Starym Kontynencie. W ciągu najbliższych tygodni do sprzedaży trafi jego najbardziej wytrzymała i najmocniejsza odmiana. To auto za które odpowiada dział Ford Performance tworzący najmocniejsze auta rajdowe dla amerykańskiego producenta. Oto co oferuje nowy Ford Ranger Raptor.

Ford Ranger Raptor: stworzony z rajdów

Stylistyka przypominająca najmocniejsze i największe pick-upy Forda. Przeprojektowane zawieszenie, które wytrzyma najcięższe problemy w terenie. Zmodyfikowany napęd powodujący, że tego auta nie da się zatrzymać w terenie. Specjalne opony terenowe, które jeszcze bardziej poprawiają właściwości terenowe. Oto nowy Ford Ranger Raptor, który w niedługim czasie zadebiutuje w europejskich salonach sprzedaży Forda.

Jego największym atutem są ogromne możliwości jazdy w terenie. Możliwe to było dzięki ogromnym modyfikacjom względem oryginalnego Rangera. Podwozie oparto na ramie zbudowanej z wysokowytrzymałej stali niskostopowej, która przetrwa obciążenia przenoszone w czasie rajdów terenowych. Amortyzatory FOX z tłumieniem zależnym od położenia zapewniają wyższe siły tłumiące w ekstremalnych warunkach – przekłada się to na ogromne możliwości podczas jazdy w terenie oraz płynną jazdę po gładkich drogach. O właściwe bezpieczeństwo dbają dwutłoczkowe hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 332 mm i grubości 32 mm na przedniej osi oraz o średnicy 332 mm i grubości 24 mm na tylnej osi. Nowy Ford Ranger Raptor stoi na 17-calowych felgach obutych w terenowe opony BF Goodrich w rozmiarze 285/70 R17.

Ford Ranger Raptor: niezatapialny w terenie

Oprócz ogromnych modyfikacji podwozia, nowy Ford Ranger został odpowiednio zabezpieczony. Mowa tutaj m.in. o bardzo solidnej osłonie spodu, która wykonana została z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm. To rozwiązanie jest dodatkiem do seryjnie oferowanej osłony silnika i osłon dolnych reduktora. Na pokładzie znalazł się też system Terrain Managment, który umożliwia wybór jednego z sześciu programów jazdy: normal, sport, Grass/gravel/snow (trawa/szuter/śnieg), mud/Sand (błoto/piasek), rock (tryb jazdy o skałach) oraz baja (tryb rajdu pustynnego). Każdy z tych trybów dostraja reakcje samochodu do panujących warunków.

Nowy Ford Ranger Raptor napędzany jest 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym Bi-Turbo EcoBlue o mocy 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego, a moc przekazywana jest na wszystkie koła poprzez 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, pożyczoną z większego F-150 Raptor. Dla większego zindywidualizowania Rangera Raptor, nadwozie poddano modyfikacjom. Wprowadzono dodatkowe osłony i nakładki na zderzakach, a przedni grill jest zupełnie inny od tego w seryjnym Rangerze. W zderzaku zainstalowano specjalne kanały, poprawiające opływ powietrza wokół auta. Całą karoserię pokryto lakierem o nazwie Ford Performance Blue, z kontrastującymi akcentami w kolorze Dyno Grey i dodatkowymi elementami wykonanymi z kompozytów.

Nowy Ford Ranger Raptor trafi na europejskie rynki w pierwszej połowie 2019 roku, a jego oficjalna premiera na Starym Kontynencie odbędzie się podczas targów Gamescom w niemieckiej Kolonii.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu