5

Facebook zaczął wysyłać raporty z aktywności na naszych Fan Page

Fan Page jest jednym z kluczowych elementów Facebooka, nie chodzi tutaj tylko o marketing i duże marki ale też o zwykłych użytkowników którzy gromadzą społeczność w okół jakiegoś wydarzenia, miejsca, tematu itp. Administratorzy stron mają dostęp do dość szczegółowych statystyk jeśli chodzi o aktywność użytkowników, przyrost nowych, demografię itp. Niestety są one pokazane w bardzo […]

Fan Page jest jednym z kluczowych elementów Facebooka, nie chodzi tutaj tylko o marketing i duże marki ale też o zwykłych użytkowników którzy gromadzą społeczność w okół jakiegoś wydarzenia, miejsca, tematu itp. Administratorzy stron mają dostęp do dość szczegółowych statystyk jeśli chodzi o aktywność użytkowników, przyrost nowych, demografię itp. Niestety są one pokazane w bardzo (przynajmniej dla mnie) niestrawny i zniechęcający sposób. Wprawdzie są sposoby na to aby podłączyć np Google Analytics do fan page na Facebooku ale jest to zabawa dla bardziej zaawansowanych technicznie osób.

Facebook jeśli chodzi o statystyki stron ma jeszcze moim zdaniem pracę domową do odrobienia – firmy i duże marki inwestują sporo pieniędzy w reklamowanie własnych stron na FB i z pewnością chciałby dostać jasne i przejrzyste raporty z efektów akcji promocyjnych.

Pierwsze próby poprawienia raportowania już widać. Od wczoraj wszyscy administratorzy stron na FB będą dostawać tygodniowe raporty aktywności.

W raporcie takim będziemy mieli podane informacje o tygodniowym przyroście liczby fanów naszej strony, o liczbie postów na tablicy wraz z ilością komentarzy i oznaczeń „lubię to” w porównaniu do zeszłego tygodnia, oraz informację o liczbie wizyt w tym i w poprzedni tygodniu. Nie są do zbyt szczegółowe dane (niektóre jak liczba postów i komentarzy są niepotrzebnie pogrupowane) ale jak mówi przysłowie „lepsze to niż nic”.

Oto mój raport z strony Antyweb na Facebook: