62

Facebook poprawia centrum pomocy

Facebook ma już ponad 300 milionów użytkowników, a nowych ciągle przybywa (w czołówce jest nieustannie Polska, czego efekty widzimy chociażby po megapanelu). Mimo tak fantastycznych wzrostów popularności twórcy tego giganta społecznościowego nie zapominają o detalach i ważnych szczegółach jako chociażby odświeżenie centrum pomocy. Wbrew pozorom sekcja z pomocą jest bardzo ważnym miejscem w takim serwisie, […]

Facebook ma już ponad 300 milionów użytkowników, a nowych ciągle przybywa (w czołówce jest nieustannie Polska, czego efekty widzimy chociażby po megapanelu). Mimo tak fantastycznych wzrostów popularności twórcy tego giganta społecznościowego nie zapominają o detalach i ważnych szczegółach jako chociażby odświeżenie centrum pomocy. Wbrew pozorom sekcja z pomocą jest bardzo ważnym miejscem w takim serwisie, i poprawienie jej czy też odświeżenie może przełożyć się na realne korzyści dla biznesu. Zwracam na to szczególną uwagę dlatego, że przez wiele storn internetowych zakładkę „pomoc” traktuje po macoszemu bardzo jako coś co trzeba zrobić niż coś co może przynieść realną korzyść dla naszego startupa.



To , że Facebook jest skomplikowanym serwisem pisałem już wielokrotnie. Z czasem kiedy nowy internauta zaczyna coraz więcej czasu spędzać na Facebooku, rosną również jego wymagania i potrzeby. Czy można np. stworzyć album widoczny tylko dla znajomych, gdzie znaleźć najlepsze aplikacje, jak można ustawić nasz główny stream, kto widzi nasze wpisy na ścianie?

Pytań tego typu pojawia się cała masa dlatego poprawienie i udoskonalanie centrum pomocy jest moim zdaniem bardzo dobrym ruchem, który spowoduje że zarówno dotychczasowi jak i nowi użytkownicy będą łatwiej wciągani w cały ekosystem Facebooka. W efekcie użytkownicy spędzą więcej czasu w FB, wygenerują więcej odsłon, dodadzą więcej treści itp.

Warto też zauważyć, że właściwie większość informacji w centrum pomocy jest przetłumaczone również na język polski.