Mobile

Coraz częściej korzystamy z sieci społecznościowych w telefonach - Najlepszy czas dla usług lokalizacyjnych

Grzegorz Ułan
Coraz częściej korzystamy z sieci społecznościowych w telefonach - Najlepszy czas dla usług lokalizacyjnych
Reklama

Opublikowane przez ComScore statystyki korzystania z sieci społecznościowych poprzez urządzenia mobilne, pokazują mocno wzrostową tendencję w odniesie...


Opublikowane przez ComScore statystyki korzystania z sieci społecznościowych poprzez urządzenia mobilne, pokazują mocno wzrostową tendencję w odniesieniu do danych sprzed roku. Są to dane użytkowników logujących się z terenu z USA w wieku powyżej 13 lat, ale myślę, że mają swoje odniesienie do globalnych statystyk w tym zakresie.

Reklama

Ponad 70 milionów użytkowników z USA, łączyło się z sieciami społecznościowymi i blogami z urządzeń przenośnych (dane, uśrednione z 3 miesięcy, na koniec sierpnia 2011 w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego), z tego aż 40 milionów codziennie.


Największy skok, mamy wśród użytkowników, korzystających przy tym z aplikacji mobilnych, aż 126%.
Jeszcze ciekawiej prezentuje się aktywność mobilna w rozbiciu na sieci społecznościowe. Spory wzrost odnotowuje tutaj Twitter 75%, za nim LinkedIn 69% i Facebook 50%. Brakuje tu jeszcze Google Plus, który z pewnością pojawi się w badaniach przyszłorocznych, zwłaszcza, iż prawie natychmiast po uruchomieniu swojej sieci, Google udostępnił narzędzia mobilne dla swojej sieci.


Wymienione trzy, nie są nowymi sieciami. Ciągły wzrost popularności aplikacji mobilnych tychże serwisów, świadczy o tym, iż coraz bardziej przenosimy się w swoich interakcjach z przyjaciółmi na nasze urządzenia mobilne. Natychmiastowe reakcje podczas wyjazdów, zakupów, dzielenia się tym co aktualnie widzimy czy też kupujemy, daje spore możliwości i pole działania dla serwisów opartych na lokalizacji oraz stron firmowych w sieciach społecznościowych.


80% z tych 70 milionów, czyta z telefonu posty swoich znajomych. 70% uaktualnia w ten sposób swój status. Połowa z nich czyta posty opublikowane na stronach marek, organizacji czy też różnego rodzaju zaproszenia do wydarzeń. Spora część z nich 33% korzysta z kuponów czy innych ofert zakupowych. Prawie tyle samo klika w reklamy w serwisach społecznościowych.

Reklama

To spory potencjał do wykorzystania przez specjalistów od Social Media. Myślę też, iż możemy się spodziewać w niedalekiej przyszłości większej integracji usług lokalizacyjnych z serwisami zakupowymi.

Źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama