Komunikatory

Na Clubhouse możesz nie tylko rozmawiać, ale też wysyłać prywatne wiadomości

Kamil Świtalski
Na Clubhouse możesz nie tylko rozmawiać, ale też wysyłać prywatne wiadomości
Reklama

Clubhouse się nie poddaje i stale pracuje nad rozwojem swojej platformy. Po kilku miesiącach od największego boomu dorobił się... prywatnych wiadomości!

Clubhouse to jedna z aplikacji-fenomenów, o których — mam wrażenie — zrobiło się równie szybko głośno, co i słuch po nich ginie. Spora w tym zasługa kwestii tego, że niemal każdy inna komunikator (i/oraz) platforma social-media kopiuje pomysł twórców, dodając analogiczne opcje u siebie na platformie. Prawdopodobnie nie pomaga także fakt, że by dołączyć do tamtejszej społeczności niezbędne jest zaproszenie (u szczytu popularności — sprzedawane na aukcjach internetowych nawet po kilkaset złotych!) i urządzenie z iOS lub iPadOS na pokładzie. Clubhouse na Androida zadebiutował niespełna ponad miesiąc temu, a jak wiadomo — w dzisiejszym świecie technologii to mała wieczność.

Reklama

A dopiero teraz, kiedy boom na Clubhouse już się skończył, kurz opadł, tłum w dużej mierze się rozproszył po innych miejscach które oferują te same opcje i są łatwiej dostępne dla szerszego grona odbiorców, twórcy platformy dodali opcję która niewątpliwie powinna była tam trafić na samym początku. Mam na myśli Backchannel — czyli prywatne wiadomości, które użytkownicy platformy mogą ze sobą wymieniać zarówno na iOS jak i Androidzie. Od samego początku użytkownicy mogą tam rozmawiać prywatnie, a także w większej grupie. Nie zabrakło także opcji wysyłania linków — ale obecnie można zapomnieć o dzieleniem się obrazkami i filmami inaczej, niż za pośrednictwem zewnętrznych platform i wysyłaniu sobie do nich... po prostu odnośników.

Czy to wystarczy, aby aplikacja utrzymała się na powierzchni i płynęła dalej? Czas pokaże — na tę chwilę nie wygląda to zbyt kolorowo, ale faktem jest, że pokojów tam nie brakuje — podobnie jak aktywnych użytkowników. Kto wie, może analogiczne rozwiązania u konkurencji się nie przyjmą (Twitter dziś ogłosił że swoje Fleets, czyli kopię Relacji, po ośmiu miesiącach zamyka) — i jednak Clubhouse ma szansę na tym drapieżnym rynku zawojować dłużej?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama