12

CDA rośnie jak na drożdżach, już ponad 200 tysięcy subskrybentów płaci za dostęp do CDA Premium

Na stronach CDA pojawił się dziś komunikat oznajmujący przekroczenie po raz pierwszy w historii serwisu liczby 200 tysięcy płacących użytkowników za CDA Premium.

To drugi w ostatnim czasie komunikat CDA, który pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość twórcom tego serwisu. Pod koniec lipca poinformowali, że aplikacja CDA odnotowała już 2 mln pobrań, a dziś o przekroczeniu 200 tysięcy subskrybentów płacących za dostęp do CDA Premium.

To dużo, mało? Jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl w analogicznym okresie roku ubiegłego mieli 129,4 tysięcy aktywnych użytkowników, teraz już 207 tysięcy, co daje wzrost rok do roku na poziomie 62%. CDA Premium działa od 2016 roku, więc w trzy lata udało im się uzbierać imponującą liczbę subskrybentów.

Co ciekawe, tak dynamiczny wzrost liczby subskrybentów przedstawiciele CDA upatrują we współpracy z Euronet Polska, która dystrybuuje ich kody dostępu (blistry), obok podobnych kodów do serwisów typu Netflix w kilku tysiącach punktów w kraju.

Są to między innymi sklepy stacjonarne sieci Lagardere Inmedio, Media Expert, Komputronik, Neonet, saloniki Świat Prasy i Media Press, Kolporter oraz sieci stacji paliw Circle K, Lotos czy Amic. Sieć Euronet Polska realizuje kolejne wdrożenia u swoich partnerów, wkrótce dostęp do CDA Premium będzie można nabyć także online poprzez m.in. PKO BP i muve.pl.

Aktualnie w serwisie CDA Premium udostępnionych jest 6500 filmów, wszystkie pozycje pojawiają się w wyniku współpracy z oficjalnymi dystrybutorami.

Inaczej się sprawa ma, jeśli chodzi o źródłowy serwis, na którym CDA zbudowało swoją popularność, a mianowicie CDA.pl, które zostało wpisane przez amerykańskie MPAA w zeszłym roku na czarną listę pirackich stron.

Źródło: CDA.