3

Call of Warcraft – czyli Blizzard łączy sie z Activision

Blizzard i Activision postanowiły wstrząsnąć rynkiem gier (a jest to jeden z rynków o największym potencjale wzrostowym, szczególnie gry online) ogłaszając swoje połączenie. Biznes jaki razem stworzą te firmy wyceniany jest na blisko 19 miliardów dolarów (i nie są to wyliczenia podobne do tych jakie robi się dla Facebook-a lecz oparte na realnych dochodach tych […]

Blizzard i Activision postanowiły wstrząsnąć rynkiem gier (a jest to jeden z rynków o największym potencjale wzrostowym, szczególnie gry online) ogłaszając swoje połączenie. Biznes jaki razem stworzą te firmy wyceniany jest na blisko 19 miliardów dolarów (i nie są to wyliczenia podobne do tych jakie robi się dla Facebook-a lecz oparte na realnych dochodach tych firm).

Blizzard to firma znana z produkcji najpopularniejszej na świecie gry online czyli World of Warcraft (9 milionów ludzi płaci co miesiąc za subskrypcję umożliwiającą granie!). Activision to tytuły takie jak chociażby seria Call of Duty, czy przebój na konsole Tony Hawk.

Na skutek połączenia powstanie firma o nazwie Activision Blizzard, która łączyć w sobie ma to w czym obie firmy są najlepsze a w brew pozorom będą się one nawzajem uzupełniać jeśli chodzi o komeptencje. Blizzard jest bardzo rozpoznawaną marką w Azji dzięki swojemu przebojowi z przed paru lat o nazwie Starcraft oraz oczywiście dominuje na rynku gier PC dzięki WOW, Activision z kolei jest firmą która dość szybko „weszła” w rynek gier konsolowych (głównie konsole 3 generacji czyli Xbox 360, Playstation 3 czy Wii).

Jako do niedawna aktywny gracz online (niestety teraz brakuje mi na to czasu) muszę powiedzieć, że ucieszyła mnie ta informacja. Blizzard wyprodukował pierwszą grę w którą miałem przyjemność grać online – a było to niezapomniane Diablo. W World of Warcraft też jeszcze jakiś czas temu grałem i jak tylko znajdę więcej wolnego czasu obiecałem sobie wrócić do tej gry (urzekający jest świat jaki stworzyli panowie z Blizzard).