8

Apple wypada z pierwszej dziesiątki najbardziej innowacyjnych firm

Kiedyś Apple było synonimem słowa innowacyjność. Wyglada na to, że w tym roku firma musi oddać podium innym podmiotom, które rewolucjonizują rynki — nie tylko elektroniczne.

Początki roku to często wzmożone publikacje różnych zestawień, raportów i porównań. Która firma w zeszłym roku przynosiła zyski, jak wyglądają prognozy na nadchodzące miesiące? Teraz przyszło nam poznać listę najbardziej innowacyjnych firm na 2019 r. przygotowaną przez magazyn biznesowy Fast Company. Co zaskakujące — zeszłoroczny lider, firma Apple wypadła z pierwszej dziesiątki, a pierwsze miejsce zajęła chińska firma, o której pewnie nigdy nie słyszeliście.

Zanim jednak przejdziemy, do miejsca, na którym uplasowano w tym roku Apple, warto poświęcić kilka linijek tekstu na liderów tego zestawienia, którzy mogą zaskoczyć wielu. Najbardziej innowacyjną firmą na ten rok, według Fast Company, jest Meituan Dianping. Serwis, nazywany także „chińskim amazonem usług”,  pozwala w łatwy i szybki sposób zamówić między innymi jedzenie, kupić bilet do kina, wynająć pokój hotelowy, czy wypożyczyć rower. W zeszłym roku z rozwiązań Meituan Dianping skorzystało ponad 350 milionów osób z 2800. miast na kwotę przekraczającą 33 miliardy dolarów amerykańskich. Drugie miejsce zajmuje Grab — firma, która z rynku Azji Południowej wypchnęła Ubera i dostarcza rozwiązania transportowe dla ponad 130 milionów ludzi. Na podium znalazło się też NBA. Lidze udało się pobić kolejny rekord widowni, a usługi streamingowe zanotowały 63% wzrost użytkowników, co przełożyło się na większe zyski.

W 2018 r., w tym samym zestawieniu, Apple mogło pochwalić się najwyższych podium. Rok później spada na 17. pozycję. Jednak to, że firma wypadła z pierwszej dziesiątki najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw tego roku nie oznacza wcale, że Apple się kończy i czas się pakować. Sprzedaż jest zadowalająca, a w tym roku mogą zostać zaprezentowane nowe produkty, które znów sprawią, że wszyscy będą mówić o Apple — nie tylko w kwestii zbyt wygórowanych cen.

W pierwszej i drugiej dziesiątce znalazły się między innymi The Walt Disney Company, Apeel Sciences, Twitch, Target, Alibaba Group, Unity Technologies, czy Domino’s Pizza.

Źródło: Fast Company