Internet

Do czego głównie służy Polakom Facebook, a do czego Twitter, Instagram, LinkedIn i TikTok?

Grzegorz Ułan
Do czego głównie służy Polakom Facebook, a do czego Twitter, Instagram, LinkedIn i TikTok?

Agencja SentiOne, zajmująca się między innymi monitoringiem Internetu podzieliła się dziś z nami wynikami ciekawego raportu, który to obrazuje w jaki sposób aktualnie korzystamy z aplikacji czy serwisów społecznościowych.

Raport ten został sporządzony na podstawie analizy 5,2 mln wypowiedzi w języku polskim zamieszczonych w mediach społecznościowych, forach, blogach, czy porównywarkach opinii w ostatnich 3 miesiącach tego roku.

Polski Internet w liczbach

Według danych z początku tego roku z Internetu w Polsce korzysta niemal 32 mln osób, czyli prawie 85% populacji. Z kolei z mediów społecznościowych prawie 26 mln internautów, co stanowi prawie 70% populacji w Polsce.

Ogólnie w internecie spędzamy średnio 6 godzin i 44 min na dobę, z czego na media społecznościowe przypada 2 godziny - to jeszcze mniej niż na telewizję (3:15), ale już więcej niż na zapoznawanie się z najnowszymi informacjami - online i w prasie drukowanej łącznie (1:16).

Korzystanie z serwisów społecznościowych w Polsce

Facebook

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce jest Facebook, z którego korzysta 18 mln Polaków, z czego aż 96,6% głównie na urządzeniach mobilnych, a wyłącznie z aplikacji na smartfonie – 51,1%.

Średnio, każdy użytkownik tego serwisu zostawia w nim jednego lajka dziennie i po 3 komentarze w miesiącu (kobiety - 5, a mężczyźni - 2). O czym na nim dyskutujemy? Najcześciej padające sformułowania w tych komentarzach to "pozdrawiam", "dziękuję", "życzę miłego dnia".

Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne:

Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage. Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci "pozdrawiają" irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród najpopularniejszych słów używanych na Facebooku wyróżnia się także "Trzaskowski". Dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych prezydent Warszawy jest jedynym politykiem w zestawieniu najpopularniejszych dyskusji.


Co ciekawe, Brand Health Index wg SentiOne wynosi optymistyczne 0,74 (stosunek pozytywnych komentarzy do negatywnych), co stanowi bardzo pozytywny ich wydźwięk, ogólnie rzecz ujmując. Najcześciej komentujemy na Facebooku w okolicach godziny 20:00 we wtorki.

Twitter

Z Twittera korzysta w Polsce 1,35 mln użytkowników, z czego najwięcej stanowią tu mężczyźni - 71,9%, na kobiety przypada 28,1% udziału w ich ogólnej liczbie.

Najpopularniejsze konta na Twitterze są w posiadaniu Karola Paciorka - 177 tys. obserwujących, Krzysztofa Gonciarza - 150 tys. obserwujących i Pawła Tkaczyka - 120 tys. fanów. Grzegorz Marczak zbliża się już do 100 tys. obserwujących, aktualnie ma ponad 92 tys.


Jeśli chodzi o wykorzystywanie Twittera przez Polaków, mieni się ono całkowicie w narodowych kolorach. Najczęściej padające w nim słowa to "polski ład","rząd Polski", "polska przestrzeń powietrzna", "kadra Polski", "polski konflikt z Czechami", "poczta polska" i "polscy lekkoatleci". Rozmowy na Twitterze toczą się głównie wokół polityki, a najwięcej wpisów publikuje się na takich kontach jak TVN24, TVP Info, Newseek Polska oraz Kancelaria Premiera
RP.

Z racji tematyki tych rozmów Brand Health Index jest na dość niskim poziomie i wynosi 0,48. Najpopularniejsza pora na rozmowy na Twitterze to środy o godzinie 21:00.

Instagram

Dużo większą popularnością w Polsce cieszy się Instagram, z którego korzysta 9,2 mln osób, czyli większość z użytkowników serwisów społecznościowych w Polsce - 60,6%.

Pierwszą piątkę z największą liczbą obserwujących na Instagramie stanowi Robert Lewandowski, jego żona Anna Lewandowska, Veronica Bielik, Wojciech Szczęsny i Karol Wiśniewski z „Ekipy”.


Dyskusje na Instagramie charakteryzują się wysokim Brand Health Index - 0.85, co nie powinno dziwić skoro najwięcej z nich toczy się wokół tematu piękna.

LinkedIn

Już dość sporą popularnością cieszy się w Polsce LinkedIn, z którego korzysta 4,10 mln użytkowników. Kto głównie? 97% kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla, w wieku 25-44 lata - 50%. Młodsza grupa 18-24 lat liczy tu już 0,5 mln osób, a starsza w wieku ponad 55 lat - milion.

Największą grupę udzielających się w tym serwisie stanowią mężczyźni, a wykorzystywany on jest głównie do do promowania firm, produktów i usług.


TikTok

Na koniec pozostał nam TikTok, z którego korzysta już w Polsce niemal 30% użytkowników Internetu w Polsce.


Najwięcej postów pojawia się w nim w środy koło godziny 21:00, a najcześciej padające sformułowania to "fajna aplikacja", "super", "najlepsza", "polecam", "chcę konto".

Źródło: SentiOne
Stock Image from Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu