6

W jaki sposób korzystamy z naszej firmowej poczty?

Firma Litmus, oferująca swoim klientom pomoc przy profesjonalnym przygotowaniu kampanii marketingowych, organizowanych z użyciem poczty e-mail, przygotowała właśnie ciekawą infografikę, prezentującą w jaki sposób i gdzie czytamy swoją firmową pocztę elektroniczną. Patrząc po procentowym użyciu Outlooka, wyniki nie mają rzeczywistego przełożenia na globalne użytkowanie poczty, ale pokazują obecne, wzrostowe trendy intensywnej ekspansji na tym rynku […]

Firma Litmus, oferująca swoim klientom pomoc przy profesjonalnym przygotowaniu kampanii marketingowych, organizowanych z użyciem poczty e-mail, przygotowała właśnie ciekawą infografikę, prezentującą w jaki sposób i gdzie czytamy swoją firmową pocztę elektroniczną. Patrząc po procentowym użyciu Outlooka, wyniki nie mają rzeczywistego przełożenia na globalne użytkowanie poczty, ale pokazują obecne, wzrostowe trendy intensywnej ekspansji na tym rynku usług Google.

Otwórz w nowym oknie

W okresie ostatniego roku, nastąpiła interesująca zmiana w zakresie urządzeń, na jakich odczytujemy naszą pocztę. Niezmiennie na desktopach. Natomiast znaczną zmianę widać w przypadku mobilnych klientów poczty. Systematycznie rośnie procentowy ich udział, kosztem webmaila.

Jeżeli chodzi o samego webmaila, Yahoo Mail z Hotmail tracą swój udział w rynku na rzecz Gmaila, aż 15-procentowy jego wzrost w odniesieniu do poprzedniego roku.

Jeszcze większy skok odnotowuje przeglądarka Google Chrome. Zaledwie rok temu, śladowe użycie, dziś już 30% udziału.

Przeglądając dziś tą infografikę i obserwując niezmienną dominację Outlooka w firmach, zacząłem się zastanawiać, co by było gdyby wyłączyć Microsoft z korporacji, pominąć jego udział w firmach. Jak wtedy wyglądałyby globalne statystyki? Nie tylko klientów pocztowych, ale i samych systemów operacyjnych.