O Iloggo pisałem już dwukrotnie, raz przy okazji startu serwisu a później o tym, że serwis poszukuje inwestora. Ponieważ zaciekawiły mnie plany ...
Ponieważ zaciekawiły mnie plany Iloggo związane z inwestorem oraz wejściem na rynek US dlatego poprosiłem Rafał Mrzygłockiego o klika odpowiedzi na interesujące mnie pytania :
O iloggo było głośno z dwóch powodów, po pierwsze z powodu inwestora, jakim jest ATM ( i kwotę inwestycji) oraz z powodu ambitnych planów związanych z rozwojem serwisu, czy ten PR pomógł serwisowi? Myślę, że osoby które podważają obecność inwestora i samej inwestycji nigdy nie prowadziły własnej firmy. Ja nie chciałem startować z garażu dlatego przez kilka lat szukałem partnera. Nie jest to łatwe ale dzięki niemu projekt był prowadzony bardzo profesjonalnie. Mięliśmy fundusze na profesjonalne zrobienie serwisu, na zgłoszenia patentowe w Polsce i za granicą i zbudowanie infrastruktury. Teraz jest czas na działania marketingowe i szukanie aliansów.Odnośnie ambitnych planów to chyba nie jest to nic złego – ja je podtrzymuje. Nie mniej nie da się tak po prostu wejść na rynek USA. Trzeba tam być i my do tego dążymy. Szukamy kogoś kto już tam jest i pomoże poruszać się po tamtym rynku.
Wiele osób (w tym również Ja) ma zastrzeżenia, co do niezrozumiałej funkcjonalności serwisu - czy nie uważasz, że jest on po prostu za skomplikowany w obsłudze dla przeciętnego użytkownika Internetu? Uważnie słuchamy użytkowników i mam nadzieję, że w obecnej wersji serwis jest już jasny i zrozumiały. Odeszliśmy od „mocno marketingowej” strony powitalnej typu: możesz to, możesz tamto….teraz jest tam krótka definicja czym jest iloggo i filmik tutorialowy pokazujący działanie serwisu. Z ilości rejestracji widzę, że ta zmiana wiele poprawiła – mamy dwa razy więcej rejestracji w stosunku do odwiedzin. Czy serwis w Polsce odniósł twoim zdaniem sukces i czy osiągnął cele które na pewno zostały dla niego wyznaczone?Dziś potrzebujemy wiedzy i kapitału na pozyskanie użytkowników. Nie koniecznie musi to być gotówka – dużo cenniejszy (ale i trudniej osiągalny) jest alians z partnerem, który ma takich użytkowników. Musi to być partner, dla którego nie będziemy konkurencją a uzupełnieniem jego oferty.
Na koniec, czy możesz zdradzić trochę informacji na temat statystyk serwisu – z wpisów na stronie można domniemywać, że macie około 8,000 użytkowników. Zarejestrowanych jest sporo ponad 10 000 „userów”, licznik nie pokazuje realnej liczny od momentu opcjonalnego ładowania przy rejestracji pakietu domyślnych serwisów. Mniej więcej połowa z nich to aktywni użytkownicy. Na starcie do bazy dodaliśmy ręcznie 1000 wpisów – resztę dodali użytkownicy. Obecnie jest ich prawie 36000. Z danych z ostatniego miesiąca wynika że przybywa mniej więcej 1000 wpisów miesięcznie i ta liczba rośnie.P.S. Chętnie wysłuchamy wszelkich sugestii i zmian które pomogły by iloggo, stać się bardziej zrozumiałem i potrzebnym. Nie przeczę że serwis jest banalnie prosty w swojej funkcjonalności ale ja widzę ogromną zaletę w tej prostocie. Postarajcie się spojrzeć na niego innym okiem, spróbować go jeszcze raz lub polecić mniej zorientowanym w sieci kolegom czy znajomym. Jeżeli iloggo odniesie sukces poza Polską to będzie to nasz wspólny sukces!
Pozdrawiam serdecznie,
Rafał Mrzygłocki
Dziękuję za odpowiedzi i życzę powodzeniaHej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu