Przegapiłem śmierć Szuku.pl ale myślę, że warto o tym fakcie wspomnieć chociażby ze względu na to jak ładnie autorzy serwisu pożegnali się z użytkownikami i internautami. Dla tych którzy pierwszy raz słyszą o szuku.pl dodam, że była to chyba pierwsza w Polsce semantyczna wyszukiwarka ludzi. Co znaczy semantyczna wyszukiwarka? W skrócie według mojego rozumienia oznacza to analizę (ze zrozumieniem) znalezionych wyników względem wyszukiwanego hasła.
Szuku.pl w czasie roku swojej bytności w sieci stawało się coraz lepszym produktem. Serwis najbardziej przysłużył mi się jednak w momencie kiedy szukałem dowodów w pewnej sprawie w którą zaangażowana była policja. Google okazało się w tamtym przypadku mniej skuteczne niż szuku.pl które w wynikach wyszukiwania pokazało mi dokładnie takie informacje jakich szukałem (czyli dowód na to, że szukana osoba publikowała swoje pełne dane osobowe w internecie).

No ale szuku.pl już nie ma. Serwis został zamknięty 1 kwietnia i niestety nie był to żart. Autorzy serwisu piszą o tym, że serwis nie tracił oglądalności ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że była ona mikroskopijna i nie dawała raczej szans na utrzymanie działalności firmy nie mówiąc już o zyskach.
Blisko rok temu z różnych przyczyn zawiesiliśmy pracę nad projektem. Nasz serwis przez dwanaście miesięcy prawie nie tracił na oglądalności i codziennie odwiedzało go po 100 – 200 osób. Spotykaliśmy też na żywo osoby, które regularnie korzystajały z serwisu i ceniły sobie jakość wyników.
W sumie od początku istnienia odwiedziliście nas 118.000 razy i znaleźliście dzięki nam ponad 200.000 osób.
Na uwagę jednak zasługuje fakt, że szuku nie zniknęło z sieci bez słowa – autorzy ładnie pożegnali się z internautami i użytkownikami wskazując jednocześnie nowe projekty w jakie są zaangażowani. Mam nadzieję, że projekt szuku.pl był dobrym doświadczeniem które zostanie wykorzystane w kolejnych tym razem udanych przedsięwzięciach.
PS. W sumie chętnie bym też posłuchał prezentacji dotyczącej nieudanego projektu takiego jak Szuku.pl i refleksji po roku pracy nad startupem.
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Dlaczego uważam, że tryb ciemny powinien być wszędzie?
- Reklamy na YouTube vs. segmenty sponsorowane - zwycięzca może być tylko jeden
- E-mail jest z nami już prawie pół wieku. I nie chce umrzeć
- Czy social media sprawiły, że obraziliśmy się na "zwyczajne" życie?
- Okulary AR to taka współczesna telewizja 3D. Czy tak samo skończą?