Felietony

Polacy narodem graczy komputerowych?

Michał Majchrzycki
Polacy narodem graczy komputerowych?
Reklama

Niby banalna wiadomość, a jednak skala zjawiska daje do myślenia. No właśnie - moim zdaniem jesteśmy świadkami tworzenia się zupełnie innych wzorców r...


Niby banalna wiadomość, a jednak skala zjawiska daje do myślenia. No właśnie - moim zdaniem jesteśmy świadkami tworzenia się zupełnie innych wzorców rozrywki, aniżeli dotychczas. Już nie telewizja, już nie radio i gazeta. 14 mln Polaków gra w gry komputerowe. I to nie tylko małolaty czy maniacy komputerowi. Dlaczego tak bardzo ciągnie nas wirtualne życie?

Reklama

Wczoraj Jan Rybczyński chwalił na łamach Antyweba "Torchlight II". W podsumowaniu tekstu mogliśmy przeczytać, że ten weekend zamierza spędzić z żoną, bawiąc się wspólnie w wyrzynanie hord potworów. Prawdę mówiąc, nie jest to mój ulubiony sposób na spędzanie czasu, nie o tym jednak chciałem pisać. Gry komputerowe są dzisiaj jedną z popularniejszych rozrywek:

- zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet (83% mężczyzn oraz 71% kobiet zagrało przynajmniej raz w grę komputerową)
- zarówno wśród młodych jak i starych (55% internautów powyżej 50 roku życia grało w grę komputerową)
- zarówno wśród studentów jak i osób pracujących


Co mnie najbardziej zaciekawiło w badaniach Research.NK i NoNoobs (via Gazeta Wyborcza) to procent grających ze znajomymi. Liczba takich osób cały czas rośnie. Obecnie 69% bawi się samemu, ale już 26% graczy korzysta z trybu multiplayer, a niemal tyle samo bawi się z przyjaciółmi. Wspomniany na początku tekstu Jan Rybczyński zalicza się zapewne do 25% osób grających wraz z rodziną.

Oczywiście wiele na rynku zmieniły darmowe i dostępne w wersji freemium gry - za pośrednictwem portali społecznościowych czy w urządzeniach mobilnych. To one w dużej mierze wprowadziły granie pod strzechy. Kiedyś przysłowiowa pani Krysia układała pasjansa w pracy, dzisiaj korzysta z gier na Facebooku. Wraz z popularyzacją smartfonów podejrzewam, że liczba osób grających wzrośnie jeszcze bardziej.

Grafika: 1, 2

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama