3

Microsoft tworzy konkurenta dla Google Analytics

Microsoft przespał całe lata pozwalając rozwinąć się tak bardzo firmie Google. Prawdopodobnie wynikało to z faktu, że przez długi czas nie uważali Google za konkurenta. Czasy jednak się zmieniły i gigant zaczyna gonitwę za coraz szybciej uciekającym konkurentem. Microsoft swój pościg zaczyna w wielu miejscach naraz, jednym z nich może się stać produkt, który ma […]

Microsoft przespał całe lata pozwalając rozwinąć się tak bardzo firmie Google. Prawdopodobnie wynikało to z faktu, że przez długi czas nie uważali Google za konkurenta. Czasy jednak się zmieniły i gigant zaczyna gonitwę za coraz szybciej uciekającym konkurentem.

Microsoft swój pościg zaczyna w wielu miejscach naraz, jednym z nich może się stać produkt, który ma rywalizować z narzędziami google do mierzenia ruchu na stornach internetowych czyli google analytics.



Kodowa wersja nowego serwisu MS podobno nosi nazwę “Gatineau” i jak mówią nieoficjalne informacje serwis ten oprócz standardowych informacji będzie pokazywał wiek oraz płeć z punktu widzenia demografii. Te specyficzne dane będą pochodziły z Windows Live profiles – jak słusznie zauważa mashable.com – mimo iż dzięki tym danym nie będziemy mogli w żaden sposób zidentyfikować konkretnego użytkownika to jednak MS może mieć prawne problemy z tego typu informacjami.

Konkurent dla google analytics ma być dostępny jeszcze tego lata – bardzo jestem ciekawy jak w tym pojedynku wypadnie microsoft.