Pod koniec września zastanawiałam się jak może wypaść rywalizacja Digg i Wykopu, jeśli ten pierwszy zdecydowałby się wejść do Polski. Głosy w dyskusji...
Pod koniec września zastanawiałam się jak może wypaść rywalizacja Digg i Wykopu, jeśli ten pierwszy zdecydowałby się wejść do Polski. Głosy w dyskusji były podzielone, ale raczej z przewagą opinii, że silna pozycja Wykopu ochroni go przed ewentualnym odpływem użytkowników. Większym problemem może się okazać brak ciekawych treści, ale z tym też boryka się Wykop.
W świetle ostatniego wywiadu (przeprowadzonego przez Business Week) z CEO Digga, Jay'em Adelsonem można chyba te rozważania zakończyć. Szef Digg przedstawił bowiem koncepcje ekspansji serwisu w innych krajach. Początkowo myślałam, ze Digg będzie uruchamiał lokalną wersję swojej strony w danym kraju. Okazuje się, że część zebranych ostatnio pieniędzy (ok. $28M) zostanie przeznaczona na zakup lokalnych klonów Digga (a czym jest Wykop?!). "There are Digg clones around the world in every country" mówi Jay Adelson.
Ze wspomnianego wywiadu jasno wynika, że Digg nie jest już na sprzedaż. Adelson oznajmił, że firma chce się teraz skupić na samodzielnym rozwijaniu serwisu i jak najszybszym osiągnięciu rentowności. Osiągnięciu tego celu mają sprzyjać różne posunięcia, które Digg planuje w najbliższym czasie. Wśród nich znajdziemy m.in. odnowioną wyszukiwarkę (która będzie wyświetlać bardziej adekwatne reklamy), sprzedaż reklam w RSS-ie, dyscyplinę kosztową (ciekawe jak to zrealizują biorąc pod uwagę, że mówiło się o dwukrotnym zwiększeniu zatrudnienia), zwiększenie funkcji społecznościowych (ciekawe o co, ale chodzi chyba o Facebook Connect), koncentracja na "top-line revenue" (cytuję, bo przyznam, że trochę to nie ma sensu, takie masło maślane; top-line to właśnie są przychody). Adelson twierdzi, że Digg może stać się rentowny w ciągu najbliższego roku.
Ekspansja poza USA nie jest priorytetem, więc o zakupach Digg na świecie usłyszymy (jeśli w ogóle) najwcześniej w 2009 roku (i to pewnie nie w pierwszej połowie). Może dzięki przejęciu Wykopu przez Digg doczekalibyśmy się w końcu silnika rekomendacji.
Załóżmy, że Digg zainteresuje się Wykopem. Jak myślicie ile z tych $28M może trafić do właścicieli Wykopu?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu