Bank

To już koniec EnveloBanku. Poczta Polska wraca do korzeni Banku Pocztowego

Grzegorz Ułan
To już koniec EnveloBanku. Poczta Polska wraca do korzeni Banku Pocztowego
5

Od 2017 roku w ramach Grupy Poczty Polskiej funkcjonowały dwa banki - nowy EnveloBank i stary Bank Pocztowy. Od wczoraj działalność EnveloBanku została zakończona, teraz będzie funkcjonował jeden bank, jak dawniej - Bank Pocztowy.

EnveloBank powstał w 2017 roku, miał odmienić nieco wizerunek usług bankowych w Polsce świadczonych przez Grupę Poczty Polskiej, dedykowanych raczej osobom starszym. Nowa nazwa i nowe rozwiązania miały przyciągnąć osoby młode, przyzwyczajone do korzystania z nowoczesnych rozwiązań bankowych.

Koncepcja ta najwyraźniej nie przyniosła spodziewanych efektów, bo od wczoraj EnveloBank przestał istnieć, jego klienci będą teraz przenoszeni do Banku Pocztowego i nowych usług - bankowości elektronicznej pod nazwą Pocztowy 24 i aplikacji mobilnych na iOS i Androida pod nazwą Pocztowy.

Jakub Słupiński, p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego:

Zgodnie ze Strategią Banku tworzymy dla naszych Klientów nową jakość – przenosimy ich do lepszej i bardziej zaawansowanej bankowości cyfrowej. Bankowość internetowa Pocztowy24 i aplikacja mobilna Pocztowy da klientom znacznie więcej możliwości i szybszy dostęp do wdrażanych przez nas produktów i najnowszych technologicznie usług.

Po EnveloBanku pozostaną jednak zastosowane w nim rozwiązania technologiczne (m.in. BLIK, moduł kalendarza do planowania płatności, moduł do szybkiego opłacania faktur czy aplikacji Autopay do automatycznych płatności za przejazdy autostradami), udostępnione teraz pod jedną wspólną marką Bank Pocztowy. Dotychczasowi klienci EnveloBanku zostaną teraz zmigrowani do jednej, wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 i bankowości mobilnej Pocztowy.

Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego:

Jedna marka oznaczać będzie nie tylko większy „porządek” w usługach banku,  lecz także, a może przede wszystkim, otwarcie na nowe technologie i wyrównanie dostępu do cyfrowych rozwiązań oferowanych przez nasz Bank. To, zgodnie z naszą strategią, krok do transformacji cyfrowej usług Banku Pocztowego. Od teraz priorytetem będzie rozwój jednej, wspólnej, bankowości mobilnej i internetowej, co pozwoli na szybsze wdrażanie nowych usług, produktów i zaawansowanych rozwiązań.

Co do dokładnie oznacza dla obecnych klientów EnveloBanku? Od teraz będą korzystali z:

Więcej szczegółów zmian z tym związanych znajdziecie na dedykowanej stronie nowego wspólnego banku, pod tym adresem.

Źródło: Bank Pocztowy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu