8

adPremium – takie AdTaily od o2 ale dla większych

Wczoraj w godzinach wieczornych na blogu o2 pojawiła się informacja o starcie nowej usługi reklamowej nazwanej adPremium. Na pierwszych witrynach (Snobka.pl, Lansik.pl, HotMoney.pl) pojawiły się elementy reklamowe adresowane do sektora małych i średnich przedsiębiorstw umożliwiające docieranie do odbiorców poprzez reklamy graficzno-tekstowe osadzone w wyraźnym kontekście. Inicjatywa nazwana została adPremium i obejmie 30+ serwisów z „portfela” […]

Wczoraj w godzinach wieczornych na blogu o2 pojawiła się informacja o starcie nowej usługi reklamowej nazwanej adPremium.

Na pierwszych witrynach (Snobka.pl, Lansik.pl, HotMoney.pl) pojawiły się elementy reklamowe adresowane do sektora małych i średnich przedsiębiorstw umożliwiające docieranie do odbiorców poprzez reklamy graficzno-tekstowe osadzone w wyraźnym kontekście. Inicjatywa nazwana została adPremium i obejmie 30+ serwisów z „portfela” Grupy o2.

Patrząc zarówno na to dla kogo jest przeznaczona ta reklama jak również na jej formę i prezentację nie można nie porównać jej do AdTaily. O2 tworzy więc własny system reklamowy dla mniejszych firm, które nie są zainteresowane wykupywanie kosztownych pakietów czy też organizowanie dużych kampanii. Wprawdzie to co na razie widać jeśli chodzi o adPremium to tak naprawdę jedynie formularz informacyjny. Nie mam jednak wątpliwości iż jeśli będzie zainteresowanie tego typu usługą to za chwilę zyska ona pełną automatyzację związaną z kupowaniem reklamy.

Kolejnym krokiem może być natomiast wyjście poza obszar własnych serwisów. Nie sądzę aby w takim przypadku targetem były blogi i mikro witryny. Możliwe jest natomiast zaatakowanie segmentu średnich witryn, które nie do końca są zadowolone z biznesu jakie robią z sieciami reklamowymi (a same nie posiadają własnego działu sprzedaży).