Paper czyli nowa aplikacja od Facebooka została właśnie opublikowana w amerykański App Store. Każdy, kto ma konto może od teraz pobrać aplikację i tes...
Paper czyli nowa aplikacja od Facebooka została właśnie opublikowana w amerykański App Store. Każdy, kto ma konto może od teraz pobrać aplikację i testować.
Bawię się tą aplikacją od jakichś 30 minut i muszę powiedzieć, że chyba spodziewałem się więcej. Przede wszystkim Paper pokazuje jak mały jest ekran iPhona. Interfejs aplikacji zbudowany jest tak, że przewijamy dolną część ekranu w której mamy prezentowane nowe informacje. Niestety na iPhonie nie wygląd to dobrze, tekst jest za bardzo pomniejszony przez co nie jest czytelny.
Paper to też Facebookowa próba kategoryzacji newsów. Mamy predefiniowane kilka tematyk z których możemy wybrać te nas interesujące. Niestety Facebook to nie Google, zamiast algorytmu który wybiera do kategorii najlepsze treści przypisali po prostu na sztywno poszczególne znane i duże amerykańskie serwisy.
Dla przykładu w działce technologicznej mamy to co wszyscy znają czyli Techcrunch, The Verge, Gizmodo i inne Cnety. Nie odkryjemy więc dzięki Paper kolejnego dobrego źródła z teksami. Dostaniemy raczej wyciąg z popularnych serwisów. Nie wygląda tez na to aby podawane informacje były w jakikolwiek sposób spersonalizowane.
Niestety w Paper Facebook nie daje zapomnieć o tym, że to Facebook:) Mamy wypychane na ekran powiadomienia o nowych wiadomościach i klasyczne notyfikacje.
Patrząc więc na zamknięta aplikacje widzimy znienawidzoną przeze mnie ikonę z powiadomieniami. Nie jest to niestety sygnał, że mamy coś ciekawego do przeczytania ale kolejne miejsce gdzie Facebook informuje nas o nowej wiadomości.
Słowo o interfejsie – jest to coś nowego do czego trzeba się przyzwyczaić. Na razie trudno mi powiedzieć czy to jest fajne i użyteczne. Nie pałam zachwytem do kolejnych prób zmiany moim przyzwyczajeń w kolejne aplikacji mobilne. Może Facebook buduje tutaj nowy standard? Nie jestem tylko pewien czy umie – patrząc po klasycznej aplikacji Facebookowej.
Na pewno Paper jest natomiast dużo szybszy od klasycznego klienta. Wszystko co widzimy ładuje się bardzo szybko, płynnie też przewijane są treści, nie ma lagów przy ładowaniu obrazków itp.
Na chwile obecną paper to narzędzie dedykowane stanom. Pytanie jak szybko w Polsce pojawi się aplikacja i newsy tematyczne z naszych serwisów? Tego na razie nie wiadomo.
Pełną recenzję Paper zapewne jeszcze dziś zamieścimy, to były moje pierwsze wrażenia. Na początek jest mocno trója z plusem, a może nawet czwórka. Choć szczerze mówiąc mogłoby być dużo lepiej.
Ps. Na koniec jedna zagadka, kto im zaprojektował tę paskudną ikonę?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu